خبرهای داغ:
رئیس مرکز بهداشت گلستان:

زبح دام در مکان‌های بهداشتی انجام شود/ خوردن جگر تازه منشا ویروس و آلودگی است

رئیس مرکز بهداشت گلستان گفت: افرادی که می‌خواهند گوسفند قربانی کنند حتما به مکان‌هایی که توسط شهرداری‌ها اعلام شده است رجوع کنند و اعمال ذبح را انجام دهند.
کد خبر: ۸۹۱۱۵۴۸
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج  محمد رضا هنرور ظهر امروز با تبریک عید سعید قربان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: ذبح دام در روز عید سعید قربان باید در مکان‌هایی که توسط شهرداری‌ها اعلام شده است صورت گیرد.

وی تصریح کرد: به هیچ عنوان ذبح دام را در معابر، خیابان و کوچه‌ها انجام ندهند زیرا ورود خون دام در سطح خیابان و معابر باعث آلوده شدن آن مکان خواهد شد.

* شهروندان بعد از ذبح دام، گوشت آن را به مدت 24 ساعت در دمای معمولی یخچال نگهداری کنند

رئیس مرکز بهداشت گلستان ابراز کرد: افراد در صورتی که ذبح دام خود را در منازل خود انجام می‌دهند بعد از ذبح کردن حتما حیاط را شستشو دهند و از ترکیبات ضدعفونی‌کننده نظیر وایتکس استفاده کنند تا بخشی از نگرانی کاهش پیدا کند.

هنرور درخصوص استفاده از گوشت دام بیان کرد: شهروندان بعد از ذبح دام، گوشت آن را به مدت 24 ساعت در دمای معمولی یخچال نگهداری کنند تا خطر انتقال بیماری و ویروس خونریزی دهن به حداقل برسد.

وی یادآور شد: متاسفانه در استان‌های شرق کشورمان موارد بیماری خونریزی‌دهنده و کشنده کنگوکریمه مشاهده شده است و در برخی از شهرهای استان مازندران وجود این بیماری در برخی دام‌ها دیده شده است.

* دام  از مکان‌هایی که مورد تایید نظام‌پزشکی است تهیه شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان اذعان کرد: خوشبختانه تاکنون گزارشی درخصوص بیماری کنگوکریمه در سطح استان گلستان نداشتیم.

هنرور بیان کرد: شهروندان دام خود را از مکان‌هایی که مورد تایید نظام‌پزشکی است تهیه کنند و ترجیحا افرادی که در این زمینه خبره هستند دام سالم را انتخاب کنند.

وی درخصوص مصرف گوشت دام تصریح کرد: گوشت‌ها باید کاملا پخته مصرف شود و گوشت‌های نیم‌پز باعث منتقل شدن بیماری به انسان‌ها می‌شود.

* خوردن جگر تازه می‌تواند منشا ورود بسیاری از ویروس‌ها و آلودگی‌ها باشد/ جگر را به صورت کاملا پخته مصرف کنید

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه شهروندان جگر را به صورت کاملا پخته مصرف کنند، افزود: به هیچ عنوان خوردن چگر تازه را توصیه نمی‌کنیم زیرا خوردن جگر تازه می‌تواند منشا ورود بسیاری از ویروس‌ها و آلودگی‌ها باشد.

هنرور با تاکید بر اینکه مردم از خوردن جگر تازه پرهیز کنند، اذعان کرد: موارد زیادی مشاهده شده است که مردم با خوردن جگر تازه آسیب دیدند و به بیماری هپاتیت و انگلی دچار شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها