امام جمعه اردبیل گفت: انتظار می‌رود مومنان در عید سعید قربان از افراد بی‌بضاعت و مستمند غافل نبوده و برای دستگیری از نیازمندان تلاش کنند چرا که این مهم از فلسفه‌های عید سعید قربان است.
کد خبر: ۸۹۱۱۶۵۲
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز عید سعید قربان در اردبیل اظهار داشت: عیدسعید قربان عید بندگی، تقوا، تقرب به خداوند و توحید است و این روز فرصتی برای ذبح امیال نفسانی بوده و باید به این مقوله مومنان توجه داشته باشند.

امام جمعه اردبیل عید سعید قربان را عید تحول روحی دانست و افزود: قربانی کردن نمادی از ذبح تمایلات و هواهای نفسانی و نزدیکی و تقرب جستن به خداوند است و همان گونه که حضرت ابراهیم با آمادگی برای قربانی کردن فرزند خود اوج بندگی خود رانشان داد این روز بیانگر این مهم و تلاش انسان برای اثبات بندگی و خلوص است.

عاملی دستگیری از فقرا و نیازمندان را از فلسفه‌های مهم عید قربان دانست و تصریح کرد: انتظار می‌رود مومنان در این روز از افراد بی‌بضاعت و مستمند غافل نبوده و برای دستگیری از نیازمندان تلاش کنند چرا که این مهم از شاخصه‌های عید سعید قربان بوده و نباید از آن غافل بود. 

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل بیان کرد: عید سعید قربان از اعیاد بزرگ اسلامی و نقطه وحدت و همبستگی ملت‌های مسلمان بوده و دعای نماز این عید عزت، شرف و بالندگی مسلمانان است.

نماز عید سعید قربان صبح امروز همزمان با سراسر کشور در اردبیل نیز به امامت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در محوطه شهیدگاه اردبیل با حضور پرشکوه و گسترده مردم برگزار شد.

به دلیل همزمانی عید قربان با روز جمعه و اقامه نماز عید، امروز نماز جمعه برگزار نمی‌شود.

نماز عید سعید قربان همزمان با مرکز استان اردبیل در شهرستان‌های مختلف استان مشگین‌شهر، پارس‌آباد، بیله‌سوار، گرمی، خلخال، کوثر، سرعین، نیر، نمین با حضور مومنان و مسلمانان برگزار شد.

منبع: تسنیم

 

دستگیری از فقرا فلسفه مهم عید قربان است

 

­

ارسال نظرات