سرپرست شبکه بهداشت و درمان هشترود در آئین افتتاح این طرح ها گفت: این طرح ها شامل بخش زایمان LDR و کانون دوست دار سالمند( شهروند ارشد) با هزینه ای بالغ بر 5 میلیارد و 200 میلیون ریال بود.
کد خبر: ۸۹۱۱۶۵۳
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، جواد بابایی افزود: بخش زایمان LDR بیمارستان امام حسین(ع) هشترود در راستای طرح تحول سلامت و کاهش سزارین و ترویج زایمان طبیعی راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: این بخش دارای تجهیزات و امکانات کامل می باشد و یکی از اهداف طرح تحول سلامت اجرای طرح بهسازی و توسعه بلوک‌های زایمانی است.

بابایی اضافه کرد: این طرح با هدف ارتقای کیفیت فضای فیزیکی بلوک‌های زایمانی، تغییر در سیستم اتاق‌های زایمان سنتی و چند تخته و ایجاد سیستم جدید درد، زایمان و ریکاوری، اجرای طرح تکریم مادر باردار و فراهم کردن محیطی مطلوب برای مادران باردار و ارزش گذاری به حریم خصوصی بیمار و پیش بینی فضای مناسب برای افزایش درصد آمار زایمان طبیعی در حال اجراست.

سرپرست شبکه بهداشت و در مان هشترود با بیان اینکه اجرای سیستم LDR و ایجاد واحدهای تک نفره زایمان طبیعی، همه مراحل در یک اتاق و به صورت اختصاصی انجام می شود، بیان کرد:  ال دی آر روشی جدید برای خانم هایی که از زایمان طبیعی می ترسند و استرس دارند.

وی در مورد افتتاح کانون دوست دار سالمند(شهروند ارشد) نیز افزود: در این کانون خدمات متنوعی برای سالمندان ارائه می شود.

وی مرکز دوستدار سالمند را آموزش خود مراقبتی و ارتقای سبک زندگی سالم در دوره سالمندی، افزایش تحرک و ورزش در سالمندان و بالا رفتن بهداشت روان سالمندان بیان و اظهار کرد: افتتاح کانون دوستدار سلامت و تکریم از سالمندان در همه ابعاد روحی و روانی، عاطفی و تغذیه مناسب نیز در راستای همین طرح تحول نظام سلامت می باشد.

 

ارسال نظرات