خبرهای داغ:
آیت‌الله علوی گرگانی:

موازین شرعی در برخی جشن‌ها و مجالس رعایت نمی‌شود

یکی از مراجع تقلید گفت: موازین شرعی در برخی از اجتماع‌ها، مجلس‌ها و جشن‌ها رعایت نمی‌شود و انتظار داریم که در دوره جدید به این موضوع به صورت گسترده‌تری توجه شود.
کد خبر: ۸۹۱۱۶۷۵
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی در دیدار با سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که پیش از ظهر امروز در دفتر این مرجع تقلید انجام شد، با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارتباط گسترده‌ای با مباحث مختلف دینی دارد، اظهار کرد: بر اساس فرمایشات حضرت محمد(ص) دین برترین چیزی است که باید دنبال آن باشیم.

وی با تاکید بر اینکه پرداختن به مباحث دینی به صورت جامع بسیار سخت است، اضافه کرد: توقعات و انتظارات بسیار بالاست به همین علت امکان دارد که نتوانیم به میزان توقعات و انتظارات کارها را دنبال کنیم اما به هر میزانی که بتوانیم در حوزه‌های دینی تلاش و کوشش کنیم ارزش دارد.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید رسیدگی به امور اجتماعی مردم را در اولویت قرار دهد؛ اکنون موازین شرعی در برخی از اجتماع‌ها، مجلس‌ها و جشن‌ها رعایت نمی‌شود و انتظار داریم که در دوره جدید به این موضوع به صورت گسترده‌تری توجه شود.

وی با اشاره به اینکه روش‌ها و سیره زندگی علمای گذشته باید زنده نگه‌داشته شود، عنوان کرد: باید به صورت گسترده در راستای ترویج دستاوردهای علمی گذشتگان تلاش کنیم، باید بخشی از درآمد دولت را به آثار، برکات و دستاوردهای بزرگان دینی تاریخ اختصاص دهیم تا این آثار و برکات در جامعه ترویج شود.

آیت‌الله علوی گرگانی رسیدگی به حوزه‌های هنری را از دیگر اولویت‌های مورد نیاز جامعه اسلامی دانست و تصریح کرد: امیدواریم در دوره جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به این موضوع توجه‌های بیشتری شود.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم رئیس جمهور در دوره جدید خود کاستی‌های جامعه برطرف کند و همگان بتوانیم در مسیر رهبری، جامعه را به سمت اهداف مورد نظر هدایت کنیم.

ارسال نظرات