کاراته کار بسیجی که در مرداد ماه سال جاری توانست مدال برنز مسابقات جهانی کاراته را در کشور اسپانیا آزان خود کند، با اشاره به روی آوردن خود به ورزش کاراته، گفت: از کودکی آرزو دارم پلیس شوم برای همین سراغ ورزش رفتم تا اگر پلیس شدم هنر رزمی بلد باشم.
کد خبر: ۸۹۱۱۶۸۵
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۳

فرشته گلکاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، افزود: همیشه در رویاهایم دنبال کسب مدارج عالی هستم و دوست دارم اگر روزی پلیس شدم درجه ام را از دست رهبر فرزانه انقلاب کسب کنم.

وی که ورزش رزمی را از 10سال گذشته آغاز کرده و تاکنون توانسته 24 مدال رنگی مختلف در مسابقات ملی و بین المللی کسب کند، مهم ترین افتخار خود را در مسابقات جهانی اسپانیا اهتزار پرچم جمهوری اسلامی خواند و اظهارداشت: همچنین به خودم بالیدم که به عنوان یک بسیجی و محجبه توانستم مقام سوم را ازآن کشورمان کنم.

این بسیجی سپاه امامت تبریز تعهد انسانی را برتر از رتبه های قهرمانی عنوان و بیان کرد: تلاش می کنم همان گونه که والدینم به خصوص مادرم آموخته اند به عنوان فردی مسلمان و متعهد وظیفه انسانی و مسلمانی ام را پاس بدارم و با آن به فعالیت هایم ارزش بدهم.

گلکاری عامل مهم موفقیت هایش را همراهی خانواده اش به خصوص مادرش بیان و اضافه کرد: مادرم از همان آغاز کارم در همه جلسات ورزشی ام با من حضور یافته و علاوه بر مادر بودن به عنوان دوستی صدیق و همراهی صمیمی مرا یاری و تشویق کرده است.

این ورزشکار بسیجی که حکم داوری از فداراسیون کاراته دارد و در سبک های ایشین ریو اکیناوایی و شیتوریوهانکوردو نیز فعالیت دارد، به فعالیتش در شنا، ژیمناستیک، تیراندازی، تنیس و بدمینتون نیز اشاره کرد و گفت: این رشته ها را چون رشته کاراته حرفه ای دنبال نمی کنم ولی تلاش دارم در آن ها نیز موفق باشم.

گلکاری که دانشجوی ارشد رشته تربیت بدنی است، از مسئولان خواست تا با حمایت های خود موجب موفقیت جوانان به خصوص بانوان ورزشکار در عرصه ها و رشته های مختلف باشند.

وی حضور بانوان محجبه را در میدان های ورزشی بین المللی مهم ترین فرصت و رسالت برای بانوان محجبه ورزشکار دانست و تاکید کرد: این بانوان به عنوان سفیر ورزشی حجاب زن مسلمان را نشان داده و آن را در فراسوی مرزها ترویج می کنند.

گلکاری خطاب به دختران و بانوان جوان خاطرنشان کرد: بانوان ایران اسلامی می توانند با حفظ حجاب اسلامی و با الگو قرار دادن حضرت فاطمه زهرا(س) در زندگی به موفقیت ها و کسب مقام برتر برسند و حجاب و مسلمانی هرگز مانعی برای موفقیت نیست.

مادر این بانوی جوان ورزشکار نیز در ادامه گفت: وقتی فرشته را به عنوان برنده در مسابقات جهانی با داشتن حجاب دیدم، افتخار کردم و وجود حجابش برای من بیشتر از مدالش ارزش داشت و خدا را شکر کردم.

وی با بیان اینکه چنین ورزشکارانی در جامعه کم نیستند، اظهارداشت: مسئولان باید از این جوانان که برای کشور افتخار کسب می کنند حمایت کنند که این جوانان بیشتر از حمایت مادی نیازمند حمایت معنوی هستند.

مادر گلکاری افزود: خدا را هزار مرتبه شکر می کنم که توانستم فرزندی تربیت کنم که به حجاب و وظیفه مسلمانی اش بیشتر از جایگاه ورزشی اش بها می دهد و این برای من بسیار ارزنده است و از خداوند می خواهم همچنان در این راهش ثابت قدم باشد.

فرشته گلکاری که 24مدال رنگارنگ در مسابقات کشوری و بین المللی دارد، یکی از مدال های طلای خود را به دبیرستان صدرا که دانش آموز آن دبیرستان بوده اهدا کرده است.

رقیه غلامی

ارسال نظرات
پر بیننده ها