خبرهای داغ:
همایش بررسی وضعیت کلی فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در حسینیه سیدالشهداء لشکر عملیاتی مردم پایه 17 علی بن ابی طالب(ع) با سخنرانی مهدی فرازپور جانشین پلیس فتا استان قم برگزار گردید.
کد خبر: ۸۹۱۱۷۰۹
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۷

40 درصد جرائم حوزه رایانه در بستر شبکه اجتماعی تلگرام رخ می دهد

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، همایش بررسی وضعیت کلی فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در حسینیه سیدالشهداء لشکر عملیاتی مردم پایه 17 علی بن ابی طالب(ع) با سخنرانی مهدی فرازپور جانشین پلیس فتا استان قم برگزار گردید.

در این همایش که به همت معاونت سیاسی لشکر عملیاتی قم بر پا شده بود جانشین پلیس فتا استان قم به بررسی کلیات شبکه های مجازی، نگرانی ها، تهدیدها و آسیب های این شبکه ها پرداخت.

فرازپور در بیان نگرانی های فضای مجازی گفت: عدم راه اندازی شبکه ملی اطلاعات، فعالیت بدون محدودیت فیلتر شکن ها، دسترسی آسان و بدون محدودیت به هر محتوایی و در هر جایی، افزایش چشم گیر فساد در شبکه های اجتماعی از جمله تلگرام، فعالیت حدود 9 میلیون کودک در فضای مجازی و توهین به مقدسات و ... را از جمله نگرانی های جدی این فضای مجازی است.

وی در ادامه فهرستی از پر مخاطب ترین شبکه های اجتماعی جهان را مورد بررسی قرار داد و افزود: فیسبوک، واتس آپ و فیسبوک مسنجر به ترتیب پر مخاطب ترین شبکه های مجازی در جهان هستند که البته در ایران جایگاه تلگرام و اینستاگرام بالاتر است که با بررسی صفحات برتر این دو پیام رسان در ایران به تفکیک موضوعی خواهیم فهمید که صفحاتی مربوط به مدل، خوانندگان، بازیگران و مد و آرایش به ترتیب با آمار قابل تأملی بالاترند که البته این خود زنگ خطری برای فرهنگ جامعه است.

جانشین پلیس فتا قم اظهار داشت: حدود 42 میلیون ایرانی در شبکه اجتماعی تلگرام عضو هستند و 40 در صد جرایم حوزه رایانه در بستر شبکه های اجتماعی تلگرام رخ می دهد که جرایم مالی و اخلاقی یشترین ارتقاء را داشته اند.

فرازپور گفت: حجم کلاهبرداری ها و برداشت های مالی رشد داشته و نکته دیگر بیشتر بودن سهم شکات زن از شکات مرد است که این خود از قربانی شدن بیشتر زنان در این حوزه است.

وی با بررسی مهمترین مصادیق جرائم رایانه ای اخلاقی خاطر نشان نمود: انتشار فیلم و تصاویر خصوصی و خانوادگی افراد، تولید و ارسال محتوای مستهجن، تحریک دستیابی به محتوایی مستهجن، تحریک به انجام جرایم منافی عفت و ... بیشترین مصادیق جرائم رایانه ای اخلاقی هستند.

مهدی فرازپور در پایان از مردم عزیز خواست تا تخلفات حوزه رایانه ای و فضای مجازی را با شماره تماس 0252183133 ارتباط مردمی پلیس فتا قم در ارتباط بگذارند و یا از طریق کانال @Qomrasad  لینک تخلفات و محتویات منافی عفت را ارسال نمایند تا به سرعت مورد بررسی متخصصین پلیس فتای قم قرار بگیرد.

40 درصد جرائم حوزه رایانه در بستر شبکه اجتماعی تلگرام رخ می دهد

40 درصد جرائم حوزه رایانه در بستر شبکه اجتماعی تلگرام رخ می دهد

ارسال نظرات