حجت الاسلام عباس رضی گفت: هدف و حکمت از قربانی کردن در عید سعید قربان، نزدیک شدن به خداوند متعال است که اگر بر پایه تقوا باشد، این نزدیکی حاصل خواهد شد.
کد خبر: ۸۹۱۱۷۷۵
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۶

حجت الاسلام و المسلمین عباس رضی با بیان اینکه این عید یکی از اعیاد بزرگ مسلمانان است، افزود: عبادت در شب و روز عید سعید قربان به خصوص اعمالی همچون غسل، نماز عید، زیارت امام حسین(علیه السلام) و دعای ندبه بسیار سفارش شده است.

وی اظهار داشت: هدف و حکمت از قربانی کردن در عید سعید قربان، نزدیک شدن به خداوند متعال است که اگر بر پایه تقوا باشد، این نزدیکی حاصل خواهد شد.

حجت الاسلام رضی با عنوان اینکه ذبح حیوان در مراسم قربانی اشاره به کشتن نفس اماره شده است، تصریح کرد: انسان خداشناس و با تقوا، با شمشیر برنده عقل و ایمان، حیوان نفس را که به‌طور دائم وی را از کارهای ناپسند وا می دارد معقول می‌سازد و خانه دل را از این نوع نفس پاک می کند و آن را در راه حق و پیشگاه محبوب قربانی می کند، که این خود نوعی تقوای در وجود اوست.

وی، در بخش دیگری از خطبه‌ها به پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به حجاج بیت‌الله الحرام در سال 1396 با اشاره به سیاست‌های تفرقه‌افکنانه‌ی نظام سلطه در میان مسلمانان پرداخت و از منظر ایشان فرمود: این وضع کنونی و این جنگ های 9 گانه‌ای که در طی 15 سال اخیر به وجود آمده است، علت آن سستی مسلمانان می باشد که بیش از استعمار باعث وضع کنونی شده است.

خطیب نماز عید قربان در سامان ادامه داد: متاسفانه در طول 15 سال اخیر، 9 جنگ را شاهد بودیم که از جمله جنگ آمریکا و انگلیس علیه افغانستان در سال 1380، جنگ آمریکا و انگلیس علیه عراق در سال 1382، جنگ رژیم صهیونیستی علیه لبنان در سال 1385، جنگ اسرائیل علیه مردم غزه در سال های 1386، 1391 و 1393، جنگ تکفیری ها علیه سوریه در سال 1391، جنگ تکفیری ها علیه عراق در سال 1393 و جنگ متجاوزان سعودی علیه یمن در سال 1394 که در هیچ منطقه دیگری به این صورت نبوده است.

وی در پایان با بیان اینکه همه جنگهای منطقه برای مقابله با اسلام است؛ گفت: اسلام عامل یا مشوق شروع و ادامه هیچ جنگی نمی باشد، بلکه این جنگ های پی‌ در‌ پی برای آن است که اسلام سر بر نیاورد و وارد حیات اجتماعی جوامع بشری نشود.

ارسال نظرات