رئيس مرکز رسيدگي به امور مساجد خراسان رضوي با اشاره برنامه‌ریزی دشمن براي جوانان گفت: مسجد برترین پایگاه ترویج اسلام برای جوانان در مقابل هجمه‌های استکبار جهانی است.
کد خبر: ۸۹۱۱۷۸۴
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۵

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام وفايي در جمع ارکان مساجد تربت‌جام که در مصلای الغدير برگزار شد افزود: امروز نسل جوان در فضای مجازي با بيشترين هجمه‌های استکبار جهاني تير باران می شود تا اين نيروي پرجوش اسلامی در فضاي مجازي و هم حقيقي زمین‌گیر شود.

*مسجد برترین پایگاه ترویج اسلام در مقابل هجمه‌های استکبار جهانی است

رئيس مرکز رسيدگي به امور مساجد خراسان رضوي با اشاره به این که امروز دغدغه اصلي خانواده‌ها بررسي مشکلات جوانان است تصریح کرد: مسجد به‌عنوان برترین پايگاه ترويج اسلام ناب محمدی می‌تواند پاسخگوي همه مشکلات و هجمه‌های جوانان باشد تا ايستادگي ومقاومت در مقابل استکبار و عوامل داخلي را به آنان بیاموزد.

حجت‌الاسلام وفايي خاطرنشان کرد: امروز جوانان انقلابي همانند شهيد حججی‌ها که در جهان موج اسلام خواهی، حُریت وغیرت ايجاد می کنند و براي دفاع از حریم اسلام و اهل‌بیت(ع) در برابر استکبار جهاني سر می‌دهند تربیت‌ یافته مساجد و تشکل مذهبی هستند.

این مقام مسئول، استفاده متصدیان امور مساجد از ابزارهای جديد براي انتقال مفاهيم در جذب جوانان را با برنامه‌ریزی بهتر ضروری دانست و تأکید کرد: باید مساجد به سمت هوشمند سازي پيش بروند،چون کارکرد مسجد باعث دشمني استکبار به اين پايگاه شده و می‌خواهد مساجد را تغيير وضعيت دهد، بنابراین ارکان مسجد بايد با وحدت و همدلي توده مردم را به ميدان آورده و با برنامه‌های فرهنگي مساجد متحول کنند.

*دولت به‌اندازه ای که از مسجد بهره می‌برد به آن کمک نمی‌کند

در ادامه امام‌جمعه تربت‌جام با اشاره به اهميت و جايگاه مساجد گفت: مهم‌ترین پايگاه اجتماعي مسجد است که کشور را صاحب قدرت و امنيت کرده و دولت به‌اندازه‌ای که از مسجد بهره می‌برد به اين مکان مذهبی و مقدس کمک نمی‌کند.

حجت‌الاسلام طاهري با بیان این که اگر بزرگان سياسي اهل خدمت صادقانه باشند به آرامش می رسند افزود: مسجد يک دانشگاه، یک پايگاه مستحکم و یک مجموعه وسيعي براي فعاليت در همه عرصه‌ها است است.

وي تصريح کرد: شوراي فرهنگي مساجد بايد بيش از اين فعال باشند چرا که خروجي برنامه‌های مساجد حضور پرشور مردم در نماز عبادی سیاسی جمعه است.

وي با اشاره به این که مردم بدانند سنگر قرآن کجاست تأکید کرد: مهم‌ترین رکن مسجد پايگاه مقاومت بسيج است و بهترين شيوه جذب افراد به مسجد از طریق پایگاه های بسیج انجام می شود که خوش‌اخلاقی با جوان بهترین شیوه ممکن است که کار سختي هست.

طاهري، مسجد را محور تقويت وحدت شمرد و بيان داشت: نبايد اجازه دهيم در مساجد به مقدسات شيعه و اهل سنت اهانت شود و امروز داعش به فقه اسلام عمل نمی‌کند اما بانام اسلام فعاليت دارد.

* تحقق دستور آتش به اختيار رهبري در مساجد امری ضروری است

سپس فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه تربت‌جام دراین همایش گفت: متصدیان مساجد بايد به دنبال تحقق دستور آتش به اختيار رهبري باشند تا بتوانيم در نقاط مختلف شهرستان "هسته‌های فرهنگي" را فعال کنيم.

سرهنگ پاسدارابوطالب جوان افزود: کوتاهي متولیان فرهنگی و دستگاه های اجرایی در مقابله با تهاجم فرهنگی باعث شد تا رهبري فرمان آتش به اختيار را صادر نمايند تا همگان متوجه جنگ در اين عرصه شوند.

وي ابراز داشت: حضور جوانان در مساجد کمرنگ است و پایگاه‌های بسيج به‌عنوان بازوي فرهنگي براي جذب جوانان با هماهنگي هيات امنا و امام جماعت برنامه‌ریزی کنند.

گفتنی است؛ همایش ارکان مساجد تربت‌جام با حضور امامان جماعت، فرماندهان پایگاه مقاومت بسیج، رئیس هیأت امنا، خُدام و مدیران کانون های فرهنگی به مناسبت "هفته جهانی مسجد" در مصلای بزرگ الغدیر این شهرستان برگزارشد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها