خبرهای داغ:
از صدای مرکز قزوین پخش می شود:

نمایش رادیویی «سید شال»

رادیو قزوین گوشه هایی از زندگی آیت ا... سید حسن موسوی شالی را در نمایش «سید شال» بازگو می کند.
کد خبر: ۸۹۱۱۸۹۲
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، اکبری مدیر دفتر و روابط عمومی صداوسیمای مرکز قزوین اظهار کرد: این نمایش با هدف تبیین ویژگی های شخصیتی آیت ا... سید حسن موسوی شالی، اقدامات ایشان در طول حیات با برکتشان و همچنین نقش مبارزاتی ایشان در پیروزی انقلاب اسلامی در رادیو قزوین تولید و پخش خواهد شد.
اکبری افزود: نمایش رادیویی «سید شال» در 3 فصل تولید می شود که فصل اول تولد آیت ا... سید حسن موسوی شالی تا اقامت در نجف و اتمام تحصیلات ایشان را در بر می گیرد؛ فصل دوم بازگشت به ایران تا پیروزی انقلاب اسلامی و فصل سوم انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و تا پایان عمر ایشان را شامل می شود.
وی بیان داشت: این نمایش رادیویی در خلال بخش های خود به نقش آیت ا... سید حسن موسوی شالی در امر به معروف و نهی از منکر مردم، اقدامات ایشان در امور عام المنفعه و همچنین مبارزات ایشان با رژیم طاغوت و نقش وی در دفاع مقدس و نمایندگی مردم در مجلس خبرگان رهبری هم اشاره دارد.
اکبری خاطر نشان کرد: نمایش رادیویی «سید شال» به تهیه کنندگی و نویسندگی مهدی خدایی در 7 قسمت 30 دقیقه ای از رادیو قزوین پخش خواهد شد.
گفتنی سید حسن موسوی پور معروف به شالی فرزند سید محمّد به سال ۱۲۹۶ ه.ش در خانواده ی مذهبی و مشهور به فضیلت در شهر شال دیده به جهان گشود؛ وی از آغاز نوجوانی به تحصیل علوم اسلامی روی آورد و با تلمذ از محضر علما و مجتهدین عظیم الشانی،در طی ۲۲سال تحصیل در نجف اشرف ،توانست مدارج علمی را به سرعت طی نموده و باتزکیه ی نفس و مجاهده ی فراوان به درجه ی اجتهاد نائل گردد؛تاجایی که آیت ا... بهجت فرموده اند:((اگر می خواهید به چهره ی انسان های بهشتی بنگرید به آقای شالی نگاه کنید.))
آیت ا... شالی در طول حیات با برکتشان زندگی جهادی و مبارزاتی علیه رژیم طاغوت داشتند که با پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقش بسزایی در جبهه های حق علیه باطل داشتند؛ ایشان پس از مدتی به عنوان نماینده ولی فقیه در تاکستان منصوب و از سوی مردم هم بعنوان نماینده ی خبرگان رهبری انتخاب شدند؛
آیت ا... سید حسن موسوی شالی سرانجام پس از سال ها مجاهدت و تزکیه در سال 1385 در سن 89 سالگی دارفانی را وداع گفت.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار