برگزاری جشنواره غذای بومی و محلی در چهارمحال‌ و بختیاری

مدیر کل اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان از برگزاری جشنواره غذای بومی و محلی در چهارمحال و بختیاری خبر داد.
کد خبر: ۸۹۱۱۹۰۱
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ بهمن عسگری‌سوادجانی عنوان کرد: جشنواره غذای بومی و محلی از 15 تا 18 شهریور امسال به‌مدت چهار روز از ساعت 16 لغایت 24 هرروز در محل پارک ملت شهرکرد برگزار می‌شود.

عسگری، با اشاره به اینکه کارگروه‌های آموزشی درخصوص طبخ غذا، طبع‌شناسی و مزاج‌شناسی نیز در این جشنواره‌ اجرا می‌شود خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقه آشپزی از بخش‌های مهم این جشنواره است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گفت: استفاده از مواد غذایی محلی، سالم بودن و اصالت آن از معیارهای مهم در ارزیابی بهترین غذا در جشنواره غذای یومس و محلی خواهدبود.

عسگری‌سوادجانی با بیان اینکه سرویس ایاب و ذهاب برای حضور بازدیدکنندگان، از پارک‌های تهلیجان و لاله شهرکرد به محل جشنواره پیش‌بینی‌شده‌است، اضافه کرد: این جشنواره به‌منظور آشنایی هرچه بیشتر نسل جوان با آداب و رسوم سنتی و غذاهای بومی و محلی استان در راستای توسعه صنعت گردشگری، باهمکاری بخش خصوصی اجرا می‌شود.

آش‌انار، آش کشک، پلوگردو و کاکولی از جمله غذاهای محلی استان چهارمحال‌وبختیاری است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار