خطیب نماز عید قربان و امام جمعه موقت فارسان گفت: عید قربان نویدبخش سعادت و سربلندی سیل خروشان امت اسلامی است.
کد خبر: ۸۹۱۱۹۷۴
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت‌الاسلام جهانبخش یوسفی در آیین خطبه‌های نماز عید قربان فارسان با تبریک فرارسیدن این عید بزرگ اسلامی، گفت: عید قربان، یک عید و درس توحیدی است. عید قربان جشن پیروزی انسان بر نفس است.

خطیب نماز عید قربان و امام جمعه موقت فارسان تصریح کرد: حضرت ابراهیم(ع) که به "خلیل‌الله" مشهور هستند، پس‌ازآنکه از امتحان خداوند سربلند بیرون آمدند، به‌عنوان نمونه‌ای برتر برای انسان‌ها در اطاعات از فرامین الهی است.عید قربان به‌عنوان رهایی از بردگی و قدم گذاشتن به واردی بندگی یادکرد.

وی اظهار داشت:عید قربان یادآور عشق و اخلاص و بندگی ابراهیم(علیه السلام )، یادآور ایثار و فداکاری اسماعیل(علیه السلام ) در برابر قدرت لایزال الهی و به پیشگاه خالق یکتاست، جایی که رایحه شجاعت و ازخودگذشتگی بر پهنای عرصه وجود و هستی عطرافشانی می‌کند، عیدی که نویدبخش سعادت و سربلندی سیل خروشان امت اسلامی است.

 وی با تشریح ابعاد پیام مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی به حج امسال افزود : معظم له در این پیام تأکید کردند هجوم بی‌رحمانه دشمنان به مسلمانان به علت عمل نکردن امت اسلام به وظایف خود است.

 به دلیل هم‌زمانی عید سعید قربان با روز جمعه، نماز جمعه در هیچ‌یک از شهرهای فارسان برگزار نشد.

ارسال نظرات