خبرهای داغ:
در حوزه شهیدرجایی شهرستان الوند برگزار شد:
دوره آموزش بالا بردن سواد رسانه ای در حوزه شهیدرجایی شهرستان الوند برگزار شد
کد خبر: ۸۹۱۲۰۲۰
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، دوره آموزش بالا بردن سواد رسانه ای در حوزه شهید رجایی شهر الوند برگزار شد.
کریم محمدخانی، مسوول فضای مجازی سپاه امام رضا(ع) شهرستان البرز در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، در حاشیه این مرسم اشهار کرد: در این دوره آموزشی که در حوزه شهید رجایی الوند برگزار شد سه گروه 60 نفر جمعا 180 بسیجی شرکت کردند، مدت کلاس ها برای هر گروه 90 دقیقه در نظر گرفته شد و با استقبال بسیجیان همراه بود .
مهندس محمدخانی درباره موانع سالم سازی فضای مجازی گفت: بحث سالم سازی فضای مجازی تنها در کشور ما مطرح نیست بلکه فرآیندی را در کشورهای دیگر طی کرده و ما نیز متناسب با فرهنگ خود باید فرآیندی بومی را طی کنیم. در پژوهشی که نخبگان فعال فضای مجازی حضور داشتند ضعف های ملی مانند فقدان سواد رسانه ای، نبود زیرساخت هوشمند و محتوا برای تحلیل و بررسی فضای مجازی احصا شد.
وی با بیان اینکه متناسب با این ضعف ها ما راهکارهایی در نظر گرفتیم، افزود: عمده ترین راهکارها ارتقای سواد رسانه ای است و در ایران روی سواد رسانه ای کار شده و قدمت دارد اما برای رساندن سواد رسانه به سطح مردم کار کمی انجام شده است. فعالیت کمی در خصوص اینکه چگونه پایان نامه ها در عمل به افزایش مهارت مردم کمک کند انجام شده است.
در ادامه این دوره استاد جهانبخش از مجموعه فرهنگی سراج در مورد سواد رسانه ای اطلاعاتی را در اختیار حاضران قرار داد.
وی علوم ارتباطی برای سواد رسانه‌ای را به چهار مرحله تقسیم کرد و گفت: رژیم مصرف رسانه‌ای ، استفاده از تفکر انتقادی، تجزیه و تحلیل سیاسی و اجتماعی، تولید رسانه ای موضوعات مهمی هستند که باید به آنها رسیدگی شود.
وی در پایان به بیان اینکه چگونه در فضای مجازی رژیم بگیریم گفت : گام اول در سواد رسانه‌ای اتخاذ رژیم مصرف رسانه‌ای است.
رژیم واژه‌ای آشنا برای متخصصین علوم تغذیه است. بدن انسان به‌طور طبیعی برای ادامه حیات خود به مواد خوراکی احتیاج دارد. امروزه اطلاعات نیز یکی از نیازهای مصرفی انسان است.
اطلاعاتی که "انسان عصر اطلاعات" در طول روز دریافت می‌کند، برابر با همه اطلاعاتی است که یک انسان قرن هجدهمی در طول عمر خود دریافت می‌کرد. آیا انسان به این حجم انبوه اطلاعات احتیاج دارد؟ مصرف بیش از اندازه اطلاعات مانند آن است که فردی هر چیزی در سفره هست را مصرف کند. اطلاعات بیش از اندازه نیز مانند پرخوری می‌تواند آسیب‌هایی داشته باشد، از جمله آنکه فرد را سطحی می‌کند و او را با استرس‌های بی‌اندازه روبه‌رو می‌سازد. اما راه‌حل این مواجهه چیست؟ این جاست که نیاز است یک رژیم مصرف رسانه‌ای داشته باشیم .
3001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها