مسئول گروه جهادي صراط الحميد بسيج دانشجويي علوم پزشکي مشهد در گفت‌وگو با «بسیج»:

180 دانشجوي جهادگر دانشگاه علوم پزشکی مشهد در روستاهاي محروم بخش قلندرآباد مشغول به خدمت‌رسانی هستند

مسئول گروه جهادي صراط الحميد بسيج دانشجويي علوم پزشکي مشهد از حضور و خدمت‌رسانی 180 دانشجوي جهادگر دانشگاه علوم پزشکی مشهد در روستاهاي محروم بخش قلندرآباد در عرصه درمانی و سلامت خبر داد.
کد خبر: ۸۹۱۲۰۲۶
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱

مرتضی فولادپور، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، با بيان اينکه در سال گذشته در 3 منطقه از حاشيه شهر مشهد با حضور 400 جهادگر از دانشگاه علوم پزشکي مشهد و قم اردوي هاي جهادي برگزار کرديم گفت: امسال نيز 180 دانشجوي جهادگر در روستاهاي محروم بخش قلندرآباد شامل 12 روستاي اين بخش از تلگرد تا کاريزسوخته در حوزه هاي پزشکي، داروسازي، گفتار درماني، بينايي سنجي، بهداشت محيط، راديولوژي، فيزيوتراپي و در بحث سلامت روان مباحثي از جمله ازدواج موفق، سبک زندگي اسلامي و روابط خانوادگي خدمت رساني مي کنند.

فولادپور افزود: پس از انجام غربالگري در صورت ضرورت بيماران را به بيمارستان هاي مشهد از جمله در حوزه چشم پزشکي به بيمارستان خام الانبيا و در حوزه زنان و زايمان به بيمارستان امام رضا(ع) مشهد ارجاع داده مي شوند که به صورت رايگان تحت درمان قرار مي گيرند.

فولادپور گفت: امسال از 2 تا 10شهريور دانشجويان بسيجي با 3 هدف غربالگري، پيشگيري از بيماري ها و آموزش هاي لازم به بيماران وارد اين منطقه شدند که با بررسي هاي انجام شده بيماري هاي گوارشي، ديابت و فشار خون از رايج ترين بيماري هاي مزمن در اين روستاها بود و آموزش هاي لازم در اين زمينه به آنان داده شد.

وي در پايان گفت: اگر چه جمعيت اين مناطق 1500 نفر است اما با توجه به استقبال اهالي روستاهاي اطراف تا کنون 1300 نفر پذيرش شده اند.

شايان ذکر است مدير شبکه بهداشت و درمان شهرستان فريمان نيز به همراه چند تن از پرسنل مرکز از فعاليت هاي اين گروه جهادي بازديد و از خدمات آنان به روستاييان تقدير و تشکر کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها