هفتمین دوره جشنواره «دف نوای رحمت» امروز با معرفی نفرات برتر به ایستگاه آخر رسید.
کد خبر: ۸۹۱۲۰۳۰
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، آیین اختتامیه هفتمین دوره جشنواره دف نوای رحمت، روز جمعه (۱۰ شهریورماه) با معرفی نفرات برتر در پردیس سینما بهمن سنندج برگزار شد.

در این دوره از جشنواره، هنرمندانی از ۲۰ استان کشور حضور داشتند و در مدت سه روز برگزاری جشنواره در بخش‌های تکنوازی و گروه نوازی به رقابت با یکدیگر پرداختند.

داوری بخش پایانی جشنواره هفتم را استاد بیژن کامکار، احمد خاک طینت و که‌ژوان ضیاءالدینی برعهده داشتند.

امروز در آیین اختتامیه این دوره از جشنواره، ابتدا گروه «نوای رحمت» با مداحی سیدبهاءالدین حسینی، شهرام منصوری، حمید وکیلی و مهران خالدی به اجرای برنامه پرداختند.

پس از آن «امین مرادی» رئیس حوره هنری کردستان و دبیر این جشنواره، آیت الله «سیدمحمد حسینی شاهرودی» نماینده، ولی فقیه در استان کردستان و «عبدالمحمد زاهدی» به ارائه سخنرانی پرداختند.

رونمایی از لوح ثبت ملی هنر «ساختن و نواختن دف» نیز از دیگر بخش‌های مراسم اختتامیه بود که توسط مسئولان و استاد بیژن کامکار صورت گرفت.

در ادامه «ماشااالله بختیاری»، «یدالله مرادی»، «سید عطاء سلامیه»، «ماشاالله صفوتی» و «سید علاءالدین یاسینی» پنج پیشکسوت حوزه دف نوازی در استان کردستان مورد تجلیل قرار گرفتند.

تقدیر از داوران مرحله ابتدایی و نهایی جشنواره هم از دیگر بخش‌های آیین اختتامیه بود و بیانیه هیات داوران هم در ادامه برنامه قرائت شد.

در پایان نفرات و گروه‌های برتر در بخش تکنوازی و گروه نوازی معرفی و مورد تجلیل قرار گرفتند.

هرچند قبلا اعلام شده بود که این دوره از جشنواره به صورت بین المللی برگزار می‌شود و دو گروه خارجی در بخش بین الملل از اقلیم کردستان عراق در آن حضور خواهند یافت، اما این مهم تحقق نیافت.

همچنین اعتراض گروه ژیار، گروه حائز رتبه دوم این دوره از جشنواره به داوری و خودداری از پذیرش لوح تقدیر و کادوی نقدی خود نیز از جمله حاشیه‌های آیین اختتامیه بود.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات