خبرهای داغ:
معاون امور عمرانی استاندار قزوین با حضور در شهرستان بوئین زهرا ضمن دیدار با یک خانواده مددجو، از نیروگاه خانگی ساخته شده در واحدهای مسکونی مددجویان بازدید کرد.
کد خبر: ۸۹۱۲۰۵۶
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، علی فرخ زاد، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین در این مراسم ضمن تقدیر از تلاش های کمیته امداد بیان کرد: وقتی صحبت از مهاجرت معکوس روستاها می شود، باید گام های عملی برداشته شود و امروز با آغاز بکار این پروژه ها شاهد اقدام جدید و روزآمد هستیم.
وی ادامه داد: اجرای این پروژه های روزآمد به ارتقای سطح زندگی نیازمندان به خصوص زنان سرپرست خانوار کمک می کند از این رو از تلاش های مسئولان امداد در این بخش حمایت می کنیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین جایگاه خدمت به نیازمندان را بسیار ارزشمند دانست و گفت: خانواده نیازمند برای رهایی از فقر نیاز به درآمد دارد و اقداماتی این چنین تأثیر مستقیم و جدی در تأمین معیشت نیازمندان دارد.
وی تصریح کرد: تولید انرژی برق خانگی یکی از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی است که باید با جدیت توسعه یابد و در این میان مجموعه استانداری از اقدامات کمیته امداد حمایت می کند.
قائم مقام کمیته امداد استان قزوین نیز در این مراسم با اشاره به جدیت کمیته امداد در اجرای طرح های اشتغال زایی برای خانواده های نیازمند عنوان کرد: طی پنج ماهه نخست سال جاری تعداد چهار نیروگاه تولید برق خانگی در شهرستان بوئین زهرا ساخته شده است.
امیر خوش نیت توضیح داد: هزینه ساخت نیروگاه های خورشیدی خانگی تولید برق حدود 260 میلیون ریال است که این هزینه ساخت از محل منابع امداد و منابع بانکی تأمین می شود و خانواده مددجو از محل فروش برق اقساط وام را پرداخت می شود.
وی با اشاره به موضوع اشتغال به عنوان یکی از راهبردهای کمیته امداد امام خمینی (ره) اعلام کرد: برای فروش برق تولید شده قراردادی میان مددجو و شرکت برق منطقه ای منعقد شده است که برق تولیدی را خریداری و یهای برق خریداری شده به حساب مددجو واریز می شود.
قائم مقام کمیته امداد استان قزوین افزود: مددجویانی برای ساخت و راه اندازی این نیروگاه در اولویت هستند که از کارافتاده بوده و یا زن سرپرست خانوار فاقد توانایی کار باشند.
وی تأکید کرد: مددجویانی که نیروگاه تولید برق خورشیدی برای آنها راه اندازی شده حدود هفت میلیون ریال درآمد دارند که برای این چهار خانواده این مبالغ واریز شده است و البته برای سهولت در اجرای این طرح اشتغال زایی، خانواده های مددجو 6 ماه فرصت استراحت در پرداخت اقساط بانکی دارند.
خوش نیت بااشاره به اقدامات انجام شده برای ارتقای اشتغال نیازمندان توضیح داد: طی سال گذشته در تلاشی جهادی، کمیته امداد استان قزوین توانست در ایجاد اشتغال در میان استان های کشور جهشی چشمگیر داشته باشد و به سه هزار و 490 نفر تسهیلات اشتغال زایی پرداخت کند.
وی یادآورشد: امروز کمیته امداد در حوزه خدمت به محرومان، حل مشکل درمان، اشتغال و مسکن نیازمندان را به طور جدی دنبال می کند چراکه این مشکلات هزینه های سنگینی را بر خانواده های مددجو تحمیل می کند.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها