معاون فرهنگی دینی رئیس قوه قضائیه کشور کسانی را که با مسجد ارتباط ندارند مخاطب اصلی قوه قضائیه خواند و گفت: راه اندازی جریان پیشگیری از وقوع گناه، رسالت امروز روحانیت است.
کد خبر: ۸۹۱۲۰۸۴
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، حجت الاسلام سید محمد مسعود لاری، معاون فرهنگی دینی رئیس قوه قضائیه کشور در نشستی با محوریت قانون مداری، صلح و سازش که پیش از ظهر شنبه (11 شهریور) در سالن جلسات دادگستری استان البرز برگزار شد، گفت: پیامبران و اهل بیت (ع) با درک بالا و دقیق پیام خداوند به خوبی آن پیام را در جامعه توسعه و ترویج دادند.

رسالت امروز روحانیت راه اندازی جریان پیشگیری از وقوع گناه است

 حجت الاسلام لاری با در نظر گرفتن اهمیت جایگاه مساجد به منظور توسعه و ترویج فرهنگی دینی عنوان کرد: مساجد و روحانیت نقش بارز و حائز اهمیتی در بحث توسعه و ترویج فرهنگ دینی دارند، چرا که لباس روحانیت به معنای لباس خدمت به دین است.

 وی با طرح این پرسش که این سوال در جامعه امروز مطرح می شود که این مشکلات و معضلات اجتماعی در جامعه به مسجد برمی گردد و متوجه مسجد است؟ توضیح داد: دستگاه های قضایی برای ما جامعه را تعریف می کنند، مثال جرم اول این استان « سرقت » است که مهم ترین دلیل این جرم، ضعف ایمان است.

 وی با طرح این مطلب که روحانی طبیب دوّار است، یعنی حضور پرشور میان مردم افزود: مشکل عمده قوه قضائیه از مسجدی ها نیست بلکه از کسانی است که مسجد نمی آیند، با این وصف روحانی مسجد با ترتیب دادن یک نقشه میدانی برای اهالی محل و آنان که به مسجد ورود نمی کنند، می تواند برنامه داشته باشد.

 معاون فرهنگی دینی رئیس قوه قضائیه کشور کسانی را که با مسجد ارتباط ندارند مخاطب اصلی قوه قضائیه خواند و گفت: راه اندازی جریان پیشگیری از وقوع گناه، رسالت امروز روحانیت است.

 وی با تامل بر شأن و جایگاه تربیتی - هدایتی بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران مطرح کرد: روحانیت جایگاه رفیعی در بحث هدایت مردم دارد و امروز ما روحانیت باید با تبعیت از حضرت امام خمینی(ره) مانع وقوع گناه در جامعه باشیم.

منبع: شبستان

ارسال نظرات
پر بیننده ها