استاندار اردبیل گفت: با بهره برداری از پروژه‌های در دست اجرای گرمی در سال ۹۷ که نقطه عطف تحول است، شاهد مهاجرت معکوس به گرمی خواهیم بود.
کد خبر: ۸۹۱۲۰۸۸
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶

به گزارش خبر گزاری بسیج از اردبیل، مجید خدابخش در مراسم افتتاح نیروگاه حرارتی انگوت اظهار کرد: ما اکنون شاهد بهره برداری از نیروگاه انگوت با توان ۵/۶ مگاوات هستیم که یکی از نیازهای اساسی بخش انگوت با توجه به نوسانات برق است.

وی با بیان اینکه نیروگاه برق انگوت توسط بخش خصوصی با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان احداث شده است، تصریح کرد: توسعه این نیروگاه با احداث گلخانه و استفاده از ظرفیت حرارت آن یک موضوع مهمی است که باید مورد توجه کشاورزان و خود سرمایه گذار باشد.

استاندار اردبیل بیان کرد: در طول یک سال گذشته خوشبختانه پروژه‌های این شهرستان با سرعت مطلوبی اجرایی شده و شاهد راه اندازی مجدد واحدهای راکد و مجموعه‌های بخش خصوصی در گرمی هستیم.

وی از تحول در حوزه راهسازی، بهداشت و گازرسانی شهرستان گرمی مغان خبر داد و افزود: خوشبختانه دولت تدبیر و امید به مناطق محروم توجه خاصی دارد و با بررسی حوزه‌های مختلف شهرستان شاهد همت اساسی برای توسعه زیرساخت‌های گرمی است.

خدابخش از آغاز مطالعات ۳ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد عمارت با اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومان خبر داد و گفت: در مدت فعالیت دولت تدبیر و امید بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان برای حوزه سدسازی شهرستان گرمی اعتبار تزریق شده و تا اوایل سال آتی شاهد آبگیری سدهای عمارت و تازه کند خواهیم بود.

وی اضافه کرد: زمین مناسب برای نیروگاه‌های دیگر و احداث گلخانه از منابع طبیعی در اختیار این سرمایه گذار‌ که با اعتبار شخصی نسبت به این مهم اقدام کردند، اختصاص می‌یابد.

استاندار اردبیل با بیان اینکه اولین قدمی که بخش خصوصی مشکل دولت در یک منطقه را مرتفع کرد، نیروگاه برق انگوت است، افزود: سرمایه گذار نیروگاه برق انگوت این مجموعه را در سریعترین زمان احداث کردند و قطعا اگر خود دولت ورود پیدا می‌کرد، به این زودی تمام نخواهد شد.

 پس از افتتاح نیروگاه حرارتی انگوت، بهره برداری و افتتاح ۵ کیلومتر از راه ارتباطی قفقاز مابین امیرکندی تا رضی از دیگر برنامه‌های سفر استاندار اردبیل به شهرستان گرمی مغان بود.

منبع:سیفار

 

ارسال نظرات