خبرهای داغ:
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد در سفر یک روزه به قزوین از واحدهای صنعتی بهمن دیزل و شیمیایی کاسپین بازدید کرد و به صاحبان این صنایع تولیدی که از خیران و حامیان مرتبط با امداد هستند، تقدیر کرد.
کد خبر: ۸۹۱۲۱۱۶
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، علی محمد ذوالفقاری، معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد در دیدار با مدیریت شرکت بهمن دیزل امداد را مرکز خدمت رسانی خواند و بیان کرد: کمیته امداد برای ارائه خدمت به نیازمندان بخش از اعتبارات خدمت خود را از محل منابع دولتی تأمین می کند و بخش دیگری با مشارکت خیران حقیقی و حقوقی در غالب کمک های مردمی تأمین می شود.
وی ادامه داد: در حوزه خیر و احسان، افراد و گروه های اجتماعی از صنوف مختلف حضور چشمگیری در عرصه خدمت به نیازمندان دارند که تلاش ما بر افزایش کیفی تر و فعال تر حضور و فعالیت گروه های خیّر استوار است.
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد افزود: کمک خیراندیشان تنها محدود به کمک های نقدی نیست بلکه صنعتگران و تولیدکنندگان می توانند مددجویان توانمند و آموزش دیده آماده به کار را در واحدهای تولیدی خود بکارگیری کنند.
وی با اشاره به ارائه تسهیلات به مددجویان با شرایط مناسب توضیح داد: یکی دیگر از ظرفیت های نیکوکاری ایجاد شده در کمیته امداد، راه اندازی صندوق قرض الحسنه است که در راستای مسئولیت های اجتماعی می تواند مورد توجه افراد متمکن و اقشار مختلف باشد.
ذوالفقاری تأکید کرد: واحدهای تولید و صنعتی می توانند با تشکیل گروه های متشکل از کارگران و مهندسان ممتاز واحدهای تولیدی در حوزه نیکوکاری گام بردارند و تلاش خود را با ارائه خدمات شایسته و برجسته در جامعه الگوسازی کنند.
وی اعلام کرد: در حال حاضر حدود 200 هزار یتیم در کشور داریم که مورد حمایت حامیان نیکوکار هستند، اقشار مختلف از جمله فعالان در بخش تولید و صنعت می توانند در راستای مسئولیت های اجتماعی در این زمینه فعالیت کنند.
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد در شرکت شیمیایی کاسپین نیز گفت: وقتی نیازمندی به کمیته امداد مراجعه می کند، وضعیت این فرد به لحاظ مشکلات و نیازها مورد بررسی قرار می گیرد تا خدمات متناسب با مشکلات وی به او ارائه شود در واقع ارائه خدمات متناسب با نیاز مددجو یک راهبرد جدی در ارائه خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) است.
وی ادامه داد: این رویکرد بدان معناست که هزینه های تأمین نیازهای خانواده مددجو و هزینه های خدمات مورد محاسبه قرار گرفته در نتیجه کمیته امداد با مطالعه و بررسی های انجام شده بستر مناسب را برای حضور خیران در عرصه نیکوکاری فراهم می کند تا خدمات متناسب با نیاز هر خانواده ارائه شود در واقع امداد زمینه ارتباط خیران و نیازمندان را فراهم می کند.
ذوالفقاری رابطه کمک به نیازمند و یتیم را با نیکوکار دو طرفه خواند و بیان کرد: یتیم و نیازمند احتیاجی دارند که خیّر با کمک های خود آن را رفع می کند ولی کسی که در عرصه خیر و احسان نیز وارد می شود نیز باید نگرانی های خود را از آینده رفع و امنیت و آرامش را برای زندگی خود فراهم کند که این دغدغه ها با کمک به ایتام و ورود در عرصه انفاق و احسان رفع می شود.
وی اعلام کرد: توجه به مسئولیت اجتماعی به عنوان ضامن کسب آرامش و اجر اخروی در زندگی شخصی و اجتماعی باید در جامعه الگوسازی شود و امروز باید بیاموزیم و به فرزندان خویش نیز این باور را انتقال دهیم که اگر رحم کنیم مورد رحمت الهی نیز واقع خواهیم شد.
در ادامه مدیریت شرکت بهمن دیزل گفت: کمک به نیازمندان موضوعی خارج از چارچوب وظایف و زندگی اجتماعی ما نیست از این رو تشکلی در این شرکت فعالیت دارد که در حوزه خدمت به ایتام و نیازمندان فعالیت می کند.
علی شفیعی عنوان کرد: شرکت بهمن دیزل در راستای مسئولیت های اجتماعی خویش بر این باور است که با دستگاه های حمایتی همچون کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی ارتباط مستمر داشته باشد.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین نیز در این نشست گفت: نگاهی به آمارها نشان می دهد که استان قزوین به لحاظ "جی.دی پی" در سطح کشور از وضعیت خوبی برخوردار است به طوری که استان قزوین سهمی به میزان دو درصد به نسبت جمعیت خود در درآمد کشور دارد.
سید مجید مومنی حجم مراجعان به کمیته امداد استان قزوین را به نسبت جمعیت استان بالا دانست و افزود: استان قزوین دارای افراد خیر و نیکوکاری است و علیرغم اقتصادی بودن استان، 3.5 درصد از جمعیت قزوین تحت حمایت این نهاد بوده و از خدمات تک و چندگانه این کمیته امداد امام خمینی (ره) استفاده می کنند.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها