مدیرکل دارایی استان اردبیل:

۷۲ طرح دولتی اردبیل آماده واگذاری به بخش خصوصی است

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: در راستای تحقق ماده ۲۷ نیز ۷۲ طرح و پروژه دولتی از محل تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان از مهرماه سال گذشته شناسایی شده و آماده واگذاری به بخش خصوصی است.
کد خبر: ۸۹۱۲۱۱۸
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷

به گزارش خبر گزاری بسیج از اردبیل، هاشم مظفری در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اردبیل اظهار داشت: در سال گذشته در راستای تحقق اصل 44 که واگذاری شرکت‌ها و مجموعه‌های دولتی به بخش خصوصی است هشت شرکت در لیست واگذاری بودند که پنج مورد واگذاری سال گذشته انجام شد.

وی بیان کرد: امسال نیز پنج شرکت دیگر در نوبت واگذاری هستند که شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری مغان و شرکت کشت و صنعت فارس که سال گذشته نیز در لیست واگذاری بودند امسال نیز در این لیست قرار دارند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: مجتمع ورزشی تجاری نگین اردبیل، سیلوی اردبیل و جایگاه سوخت خلخال از جمله دیگر شرکت‌های دولتی هستند که برای واگذاری به بخش خصوصی امسال مورد توجه قرار گرفته‌اند که امیدواریم بتوانیم با دعوت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی بتوانیم روند واگذاری‌ها را تسهیل کنیم.

مظفری تصریح کرد: نبود برش استانی از سازمان خصوصی‌سازی ،مقاومت‌های موجود در بین اهالی و مسئولان برخی مناطق و بهره‌وری پایین شرکت‌های کشت و صنعت مغان و پارس از جمله مهمترین دلایل عدم واگذاری این مجموعه‌ها به بخش خصوصی است که برای شرکت‌هایی همچون کشت و صنعت و دامپروری مغان باید بتوانیم سرمایه‌گذاران قدرتمند جذب کنیم.

وی افزود: در راستای تحقق ماده 27 نیز 72 طرح و پروژه دولتی از محل تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان از مهرماه سال گذشته شناسایی شده و آماده واگذاری به بخش خصوصی هستند که این طرح‌ها نیز در صورت واگذاری به بخش خصوصی مشارکتی اجرایی می‌شود که در این زمینه نیز باید روند تسهیل و امتیازات به سرمایه‌گذار مورد توجه قرار گیرد.

 

 

 

منبع:تسنیم

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار