خبرهای داغ:
هادی سیاسی گفت: هیچ کس را نمی شود از فضای مجازی منع کرد فضای مجازی را باید قانون مند کنیم و برای استفاده از این امکانات باید سواد رسانه ای خودمان را بالا ببریم تا کمتر درگیر معضلات و مشکلاتی که اتفاق می افتد باشیم.
کد خبر: ۸۹۱۲۱۲۱
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، هادی سیاسی سید مصطفی موسوی زاهد در جمع بسیجیان دانش آموز شهرستان خوسف در مورد فرصت ها و تهدید های فضای مجازی اظهار داشت: فضای مجازی در این ایام به گونه ای شده است که بعضی افراد در آن نفس می کشند و جزئی از زندگیشان شده است.

وی ادامه داد: در چند سال اخیر فضای مجازی رشد بسیار بالایی داشته است. در اوایل برای اتصال به اینترنت نیاز به خط تلفن، مودم، و کارت اینترنت بود ولی اکنون برای وصل شدن به اینترنت فقط نیاز به یک سیم کارت و خریدن بسته اینترنتی برای اتصال آسان به اینترنت است.

وی افزود: استفاده نادرست از اینترنت باعث می شود که ما هزینه را بپردازیم و به خودمان صدمه بزنیم.امروزه شبکه اجتماعی تلگرام با بیش از 24 میلیون کاربر پرطرفدار ترین شبکه اجتماعی در ایران است.

وی ادامه داد: جنگ نرم به معنی: فرآیند بهره برداری صحیح و طراحی شده از تبلیغات و هر اقدامی در جهت نفوذ در هم پیمان، بی طرف ، افراد دشمن، تغییر رفتار مخاطب، تمایلات، عقاید، احساسات، عواطف، برای دستیابی به اهداف و مقاصد دینی و ملی می باشد.

 وی افزود: خوبی های فضای مجازی شامل: استفاده های مفید خبری، علمی، فرهنگی، سهولت دسترسی آسان به اطلاعات و کم هزینه بودن از جمله فرصت های استفاده از اینترنت است و آسیب های فضای مجازی شامل: اتلاف وقت، افسردگی، انزوا و گوشه نشینی، ضعیف شدن ارتباطات واقعی، طلاق، دوستی های نامتعارف، ومشکلات و معضلات بیشماری که میتوان نام برد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: هیچ کس را نمی شود از فضای مجازی منع کرد فضای مجازی را باید قانون مند کنیم و برای استفاده از این امکانات باید سواد رسانه ای خودمان را بالا ببریم تا کمتر در گیر معضلات و مشکلاتی که اتفاق می افتد باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها