مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه ناحیه دلفان گفت: عربستان که بسان مترفین نمی‌توانند عهده‌دار پرده‌داری ظعیم‌ترین میراث بشر یعنی بیت‌الله‌الحرام باشند.
کد خبر: ۸۹۱۲۱۵۶
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲
حجت الاسلام والمسلمین صیادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج ازلرستان به مناسبت سالگرد حادثه منا که برای گروهی از حجاج خانه خدا در سرزمین عربستان اظهار داشت: واقعه فاجعه منا در سال قبل بار دیگر اثبات کرد که شیوخ و اشراف عربستان که بسان مترفین نمی‌توانند عهده‌دار پرده‌داری ظعیم‌ترین میراث بشر یعنی بیت‌الله‌الحرام باشند.

وی افزود: اداره حج اکبر و سقایت و مهمانداری از حجاج افتخار همه دولت‌ها و حکومت‌های اسلامی بوده است ولیکن فرزندان آل سعود گویا به این خانه فخر می‌فروشند که بالا سر آن برج‌های می‌سازند تا با نمایش زرق و برق خانه گلی و سنگی ابراهیم (ع) را به اشراف اروپایی و آمریکایی شبیه سازند.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در ناحیه دلفان عنوان کرد:تغییر تدریجی معماری اسلامی – بلکه تخریب آثار معماری اسلامی و از میان بردن بنا‌ها و خانه‌های تاریخی که قصد پاک کردن اذهان مسلمانان از گذشته آنهاست.


صیادی گفت:: میان خانه شاه عربستان و خانه گلی پیامبر (ص) چه رابطه‌ای وجود دارد؟ پیامبر (ص) چه در عصر مکه و مدینه و اگرچه از خانواده متمول است، اما شعار او (الفقر فخری) است، لذا در گرسنگی امت بر شکم خود سنگ می‌بندید و گرسنگی را تحمل می‌کرد و وقتی در مدینه قصد اقامت می‌کند بجای خانواده اشراف که شاه عربستان شب و روز با آن‌ها همدم و همراز است در خانه ابو ایوب بهتر است بگوییم یتیمان ابو ایوب اقامت می‌کند.





وی تصریح کرد: چه قیاسی و چه نسبتی بین بنزسواران دربار سعودی و پیامبر خدا (ص) و صحابی و وارثین او وجود دارد که به جرات می‌توانیم بنویسیم بنی امیه اشراف‌زاده با کاخ سبزشان نسبت به آل سعود زندگی نسبتاً فقیرانه‌ای داشتند!



مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در ناحیه دلفان خاطر نشان کرد: اینک ابوجهل‌های حاکم بر مکه می‌کوشند تا خون کسانی که با سوء تدبیر آنان جان خود را از دست داده‌اند که مصداق مهاجرا االی الله بوده اند را نادیده بگیرند.

وی بیان کرد: این واقعه و وقایع متعدد دیگر نشان می‌دهد که به جای اداره مکه توسط دربار سعودی باید شورایی از کشور‌های اسلامی تشکیل و حفظ و حراست بقاع متبرکه و آثار تاریخی مسلمانان و اداره حج را برعهده گیرد.


صیادی گفت:به همه خانواده‌ها و درگذشتگان حجاج همه کشور‌های اسلامی مجددا تسلیت می‌فرسیتم و آرزوی عدم بروز حادثه‌های مشابه برای حجاج ایرانی که امسال در این فریضه الهی شرکت دارندمسالت می‌نماییم.
 
انتهای پیام /z
ارسال نظرات