به همت سازمان بسیج حقوقدانان آذربایجان غربی برگزار شد؛
نشست انجمن های علمی معرفتی با حضور اعضای انجمن های کانون و جمعی از حقوقدانان بسیجی در بیت الزهرای دادگستری ارومیه در مورخه ۹۶/۶/۹برگزار گردید.
کد خبر: ۸۹۱۲۱۶۱
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوق دانان، در این  نشست ابتدا با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید و قرائت زیارت عاشورا  شروع وبا ذکر مصیبت عزیز زهرا (س) ابا عبدالله الحسین توسط حاج آقا ایمانی تداوم یافت.

 در ادامه این نشست :حاج آقا کفیلویی ضمن تبریک عید سعید قربان بیان داشت: قرار گرفتن در مدار عشق و عرفان، سعادت و توفیق بزرگ الهی است  که ابراهیم خلیل دربارگاه رب جلیل مورد امتحان قرار گرفته و اسماعیل اش را به قربانگاه برد. این سرافرازی  یعنی معرفت و شناخت ، با دو مولفه خودشناسی و حق شناسی اتفاق می افتد. وی افزود مفهوم عرفه ما را به شناخت توحید و شناخت پیشوا و حجت می رساند.

آنگاه در ادامه خاطر نشان کرد: عرفه در سطح لیة القدر توصیف شده است آنها که لیة القدر را درک نکرده اند باید اینجا نتیجه بگیرند. عرفه جایگاه اراده و تصمیم است. میدان حب و بغض ، تولی و تبری ، تشخیص حیات حقیقی و خطرات و موانع رسیدن به آن حیات طیبه است . خیلی بایست دقت کرد نفس "منیت" میدان حرکت به سمت و سوی  شیطان و طاغوت می دهد. با ابزار های ممکن به مصاف شیاطین و دشمن  درون و برون باید رفت.

 وی  مبارزه با نفس  را جدی دانست ، چرا که اول دشمن ما ، نفس خود ماست تا برآن مسلط نشده ایم  گرفتاری بسیاری ایجاد کرده . بایست  ، رو به کعبه دلها  نهاد که رنگ و وجهه خدایی دارد .  باید رو به کعبه عشق و عبدالله شد نه بنده قدرت و موقعیت ، ثروت ، شهرت و شهوت . با یک دروغ با یک رای نا به حق آنهم به امید توبه، بازگشت. که آن هم فرصت مهیا باشد یا نباشد.

وی در آخر بیان داشت : مردان شیطان شکن خود را در ابن عرصه ها خود را  نشان داده و الگو می شوند. ابراهیم خلیل الرحمن اینگونه بود در یک کلام درک صحیح عرفه و عرفات کل هستی را برای ما "بردا و سلاما "می کند  انشاء الرحمن رضایت الهی را جلب و آخرو عاقبتمات ختم به خیر شود.

ارسال نظرات