وزیر دفاع گفت: مکلف به افزایش قابلیت های توان موشکی در قالب برنامه های مصوب هستیم و دولت دوازدهم هم این رویکرد را پیگیری و ادامه خواهد داد.
کد خبر: ۸۹۱۲۱۷۰
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷

به گزارش سرویس بسیج نیروی مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج،  امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح طی سخنانی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر گفت :دکترین دفاعی ما رویکرد بازدارندگی فعال است .

وی افزود: آنقدر توان دفاعی راافزایش و ارتقا می دهیم که کسی جرات تعرض به کشورمان را نداشته باشد.

وزیر دفاع تصریح کرد: تقویت قدرت دفاعی کشور همواره در اولویت است و با تمام توان و با تمام ظرفیت در جهت افزایش ضریب امنیتی کشور تلاش خواهیم کرد.

وی خاطر نشان کرد:ما برای تولید جنگنده سنگین برنامه  داریم و در این زمینه مقدمات کار و مطالعات اولیه انجام شده است‌؛ ما حتما باید به سمت یک قدرت هوایی راهبردی حرکت کنیم.

وزیر دفاع با بیان اینکه در آینده نزدیک سامانه موشکی باور 373 را در کنار S-300 مستقر خواهیم کرد، اظهار داشت: سامانه موشکی باور 373 بیش از 85 درصد پیشرفت دارد، این سامانه نسبت به سامانه موشکی S-300 پیشرفته تر است.

امیر حاتمی با بیان این که به دنبال ایجاد یک قدرت هوایی در کشور هستیم، گفت: تمام سامانه‌های اس 300 در کشور مستقر شده‌اند، آموزش های لازم هم داده شده که دفاع از فضای کشور را پوشش می‌دهد، ما فضاهای حساس را به دقت تحت پوشش این سامانه قرار داده‌ایم.

وزیر دفاع با برشمردن ویژگی های سامانه اس 300 گفت: در پدافند هوایی سه سطح ارتفاع پست، متوسط و بلند داریم که برای هر سطح سامانه ای دفاعی و قدرتمند داریم.

امیر حاتمی اضافه کرد: توان موشکی امروز ایران توان خوبی است و از مولفه های بازدارندگی کشور است تلاشها واقدامات دشمن را به دقت رسد می کنیم و با توجه به اقدامات آنها ومتناسب با آن توان دفاعی را افزایش می دهیم.

وی خاطر نشان کرد: ما مکلف به افزایش قابلیت های توان موشکی در قالب برنامه های مصوب هستیم و دولت دوازدهم هم این رویکرد را پیگیری و ادامه خواهد داد.

وزیر دفاع ادامه داد: توان موشکی ایران واقعی است و امیدواریم هیچ موقع پیش نیاید که بخواهیم توان موشکی کشور را به دشمنان نشان دهیم و البته دشمنان هم می دانند توان موشکی توان تخریب آن ودقت و برد موشکی ایران واقعی و پوشش دهنده نیاز بومی ماست .

امیر حاتمی همچنین اظهار داشت: در دفاع بومی برای همه تهدیدها به خوبی برنامه ریزی کردیم و دارای توان دفاع متوازن در همه حوزه های رزمی هستیم .

وی با بیان اینکه اولویت اصلی ما در دولت دوازدهم تقویت قدرت دفاعی کشور است، افزود: سامانه اس 300 وارد کشور شده و آموزشهای لازم در جهت استفاده پدافندی داده شده ودر مناطق حساس وحیاتی کشور مستقر شده است.

امیر سرتیپ حاتمی با اشاره به تفکیک و تقویت توانمندی‌های نظامی در حوزه های هوایی، زمینی و دریایی افزود: بحمد الله امروز توان دفاعی موشکی ایران شرایط مطلوبی دارد و اگر دشمنی محاسبه اشتباهی کند و بخواهد تعرضی به جمهوری اسلامی ایران داشته باشد همه مولفه های قدرت را برای دفاع از کشور و ملت بکار خواهیم گرفت.

وزیر دفاع گفت: همانطور که ما برای تقویت توان نظامی و دفاعی خود تلاش می کنیم دشمن برای تضعیف ما تلاش می‌کند از این رو ما اقدامات دشمن را به دقت رصد می‌کنیم و متناسب با آن عمل می کنیم.

امیر حاتمی با بیان این که یکی از مولفه های قدرت بازدارندگی کشور، قدرت موشکی است، گفت: با توجه به این که دشمن درصدد تضعیف ماست قاعدتا تمرکز ما بر افزایش قابلیت های موشکی، ضد موشکی و جنگ الکترونیک خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه کروز، موضوع سرعت بسیار مهم است که روی آن کار می‌کنیم و یا در حوزه بالستیک که ایجاد قدرت و دقت از موضوعات مهم آن است که آن را نیز دنبال می کنیم.

وزیر دفاع با اشاره به تهدیدهایی موجود منطقه نیز اظهار داشت: ما بر توان موشکی خود خواهیم افزود و برنامه‌هایی که در دولت قبل دنبال می‌شد در دولت جدید نیز دنبال می شود.

امیر حاتمی با اشاره به ضرب شستی که جمهوری اسلامی به تروریست های داعش نشان داد، تاکید کرد: دشمن می‌داند قدرت موشکی ایران واقعی است و موشک‌های ما دقیق و نقطه زن است و قدرت و برد بالایی دارد.

وی ادامه داد: در صحنه واقعی اگر ایران توان بازدارندگی نداشته باشد، طبیعتا دشمن به طمع می‌افتد، این موضعی است که در جنگ 8 ساله تجربه شد و مبنای آن تصور تضعیف از توان نظامی ایران در دوران انقلاب بود.

وزیر دفاع در ادامه سخنانش گفت: اگر می خواهیم در آرامش و امنیت باشیم باید دشمن بداند که در صورت هرگونه تجاوز با پاسخ شدید ایران روبرو می‌شود که یکی از این عوامل بازدارنده توان نظامی و موشکی بالای ایران است.

امیر حاتمی با بیان این که امروز ما با تهدیدات متنوعی  اعم از تهدیدات تروریستی، هوایی و دریایی و ...روبرو هستیم ، افزود: در مورد همه این تهدیدات استراتژی خاصی را در نظر گرفته‌ایم، در همه حوزه های نظامی توان نیروهای رزمی ما بازدارنده است چه در مقابل تروریست‌ها و چه در پدافند هوایی و دریایی که جمع اینها قابلیت بازدارندگی بالایی در مقابل دشمن دارد. ما در زمین ، هوا و دریا دارای توان متوازن رزمی هستیم.

وی با بیان این که سیاست جمهوری اسلامی حمایت از محور مقاومت و ایستادگی در برابر زیاده خواهی دشمنان است ، تاکید کرد: ما برای این که بتوانیم امنیت را در منطقه حاکم کنیم، باید در مقابل دشمنان و زیاده خواهان بایستیم که ایران با کمک های مستشاری این اهداف را دنبال می‌کند.

وزیر دفاع اضافه کرد: به دلیل تحریم‌هایی که از ابتدای انقلاب در حوزه دفاعی علیه کشور اتفاق افتاد و نیز شناخت عمق دشمنی دشمنان، بنای ما خوداتکایی در صنایع دفاعی قرار گرفت و بحمد الله ما امروز در همه حوزه ها می‌توانیم نیازهای بومی خود را برای دفاع از کشور تامین کنیم.

امیر حاتمی ارتقای کیفیت را مهم و از مطالبه های نیروهای مسلح در همه زمینه ها ذکر و بر ارتقاء آن تاکید کرد و گفت: همکاری وزارتخانه دفاع با دانشگاه‌ها، شرکت‌های خصوصی و دانش بنیان امری لازم است و امروز بیش از 10 هزار پروژه توسط دانشگاه‌ها و نخبگان برای وزارتخانه در حال انجام است.

وی با بیان این که همکاران ما در نیروهای مسلح از بهترین انسان های این کره خاکی هستند، افزود: مهمترین کار ما برای نیروهای مسلح تحقق قانون خدمات کشوری در مورد حقوق و مزایای این قشر است.

وزیر دفاع همچنین با اشاره به وحدت و یکپارچگی خلل ناپذیر نیروهای مسلح گفت: تجهیزات نظامی در کشور باید بنا به فرموده رهبر انقلاب، اقتصادی شود از این رو این موضوع اولویت دارد که امنیت را با ارزان ترین قیمت برای کشور تامین کنیم.

امیر حاتمی در پایان اظهار داشت: در وزارت دفاع همه تلاش می‌کنیم تا محصولات دفاعی و نظامی را ارزان قیمت و با کیفیت تهیه و تامین کنیم. 2 درصد از تولید ناخالص صرف تامین امنیت کشور می شود، لذا توجه به دانش بنیان کردن تولیدات دفاعی در راستای اقتصاد مقاومتی اولویت ماا ست.

انتهای پیام/

ارسال نظرات