حجت الاسلام حسینی: امروز خدا حقیقت را برای افکار عمومی و جهانی برملا کرده و قدرت و برگ برنده ایران اسلامی را در زدن پل پیروزی از تهران تا جولان در انظار جهانیان نشان داده است.
کد خبر: ۸۹۱۲۲۲۳
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از ابرکوه، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی امام جمعه ابرکوه در خطبه‌های نماز عید قربان، اظهار کرد: عید قربان عید درس بندگی و تسلیم شدن در برابر اراده خدا است هر چند به سخت‌ترین آزمون همچون کشتن فرزند باشد.
حجت الاسلام حسینی افزود: با معرفت این عید است که انسان می‌تواند ابراهیم وار، مقام، موقعیت، شغل و مطامع دنیایی خود را فدای آرمان‌های الهی کند و بر فراز قلّه فضیلت ندای توحید سردهد.
وی گفت: ابراهیم فرزند و جگر گوشه اش اسماعیل را به امر خدا به قربانگاه می‌برد و در آزمونی موفق، خود را به خدا نشان می‌دهد و خداوند بجای اسمائیل ذبح عظیم را به قربانی می‌پذیرد، امّا قربانی ما به پیشگاه خدا چیست؟ آیا حاضریم از تعلّقات دنیا وارسته و به حق وابسته شویم؟ آیا حاضریم نفس امّاره را محکوم و خدا را بر وجود خود حاکم کنیم؟
حسینی تأکید کرد: قربانی؛ رمز فداکاری و از خود گذشتگی است که انسان حاضر شود از دار و ندار خود در راه محبوب بگذرد و این نهایت سرسپردگی به پیشگاه خداوند است.
امام جمعه ابرکوه بیان کرد: امروز به این جهت عید است که روز رمی شیطان و روز نزدیک شدن به خدا است و فداکردن مال، انفاق کردن، قربانی کردن گوسفند و خرج کردن برای فقرا از اسرار و حکمت‌های این عید شریف است.
وی خاطر نشان کرد: امروز خدا حقیقت را برای افکار عمومی و جهانی برملا کرده و قدرت و برگ برنده ایران اسلامی را در زدن پل پیروزی از تهران تا جولان در انظار جهانیان نشان داده است.
حسنی تصریح کرد: دولتمردان بنا به توصیه مقام معظم رهبری، در عرصه دیپلماسی جهت گیری با روحیه انقلابی داشته باشند و در مسائل سیاسی مخصوصاً رویارویی با امریکا و قدرت‌های جهنّمی به داشتن دیپلماسی انقلابی و عمل کردن به هنجار‌های ملّی که همان ایستادگی در برابر سران استکبار و زیاده خواهان است، افتخار کنند.
وی ادامه داد: این معنی دیپلماسی انقلابی است که موجب تشخّیص و برانگیختن دیگران می‌شود و این سبک و سیاق دیپلماسی انقلابی که برخواسته از ارشادات رهبر معظم انقلاب است، هیچگونه منافاتی با نرمش‌ها و طنّازی‌های هنر دیپلماسی ندارد. بلکه راه را برای جهانی شدن اقتدار ایران اسلامی و گشودن چتر دیپلماسی بر همة جهان و تمرکز نکردن و اکتفا نکردن به روابط با چند کشور محدود را باز می‌کند.
حسینی با اشاره به کشتار مسلمانان کشور‌های اسلامی و جنگ‌های نیابتی گفت: این فجایع در جهان که با سکوت مرگبار مدعیان حقوق بشر همراه است، معنایی جز مشارکت آن‌ها در این جنایات ندارد.
امام جمعه عنوان کرد: این جنایتکاران آل یزید که انتقام شکست‌های خود را از شیعیان بی دفاع می‌گیرند، بدانند خشم خدا را برای خود می‌خرند و خون این مظلومان به زودی دامنگیرشان خواهد شد و پرده تزویر و دروغ هایشان، فرو می‌افتد.
ارسال نظرات