قیمت طلا در آخرین روز کاری بازارهای جهانی 4 دلار افزایش یافت و طی هفته گذشته افزایش 2.6 درصدی را ثبت کرد.
کد خبر: ۸۹۱۲۲۶۱
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۹

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، پس از اینکه رشد فرصت‌های شغلی آمریکا بیش از انتظار در ماه آگوست کاهش یافت، قیمت طلا روز جمعه به بالاترین رقم در 10 ماه گذشته رسید اما زمانی‌که سرمایه‌گذاران متوجه شدند که این ارقام احتمالا چشم‌انداز افزایش نرخ بهره را تغییر نخواهد داد، از این افزایش قیمت کاسته شد.

پس از اینکه خودروسازان فروش بهتر از انتظار را در ماه اگوست گزارش کردند، قیمت فروش لحظه ای پالادیوم بیشترین افزایش یک روز از مارس 2016 را ثبت کرد و به بالاترین قیمت در 16 و نیم سال گذشته رسید. 

طلا با 3.80 دلار افزایش 1325.23 دلار فروخته شد. قیمت این فلز گران بها تا 1328.80 دلار بالاترین رقم 9 نوامبر بالا رفته بود و طی هفته گذشته نیز افزایش 2.6 درصدی را ثبت کرده بود.

آمارها نشان داد رشد فرصت‌های شغلی آمریکا بیش از انتظار کند شده است. شاخص دلار و اوراق قرضه در ابتدا پس از انتشار گزارش مشاغل به شدت تضعیف شد اما دوباره افزایش یافت.

راب هاورث، استراتژیست ارشد سرمایه‌گذاری در بانک مدیریت سرمایه آمریکا گفت: «سرمایه‌گذاران به دنبال منبع امنی در برابر بسیاری از ریسک ها هستند.»     

جاناتان باتلر، تحلیلگر میتسوبیشی گفت: پس از افزایش 4.1 درصدی بهای طلا در ماه آگوست که بیشترین افزایش ماهانه از ماه ژانویه به شمار می‌رود، طلا هنوز ممکن است افزایش یابد.       

«روند افزایشی به خوبی ایجاد شده است، همچنان بی‌ثباتی‌هایی در مورد کره شمالی وجود دارد و به منظور پیشگیری از کسری فنی دولت، باید درگیری قریب‌الوقوع میان کنگره و کاخ سفید در مورد سقف بدهی تا آخر سپتامبر حل شود.

از دیگر نگرانی‌ها ژئوپلتیکی آمریکا، روسیه پنج شنبه اعلام کرده است که کنسولگری خود را تعطیل کند که روابط دیپلماتیک دو کشور را بدتر می‌کند.

ارسال نظرات