گلایه‌های بازیکنان و سرمربی تیم ملی فوتبال را می‌توان از دو منظر نگاه کرد اما هر چه هست اینکه فدراسیون همچنان در انتظار کمک مالی دولت است.
کد خبر: ۸۹۱۲۲۶۲
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، صدای اعتراض بازیکنان تیم ملی فوتبال پس از بازی با کره‌جنوبی بلند شد و آنها به صورت دسته‌جمعی و هماهنگ در صفحات اجتماعی از اینکه به آنها بی‌توجه می‌شود گلایه کردند و از اینکه پاداش‌هایشان پرداخت نشده ناراحتند.

می‌توان ماجرا را از دو بُعد نگاه کرد و این موضوع همانند یک شمشیر دولبه است. اول اینکه بازیکنان تیم ملی از پرداخت نشدن پاداش‌ها گلایه کردند و تا حدودی حق هم دارند، اما اگر آنها برای مردمی بازی می‌کنند که برخی از آنها در بدترین شرایط اقتصادی قرار دارند و نمی‌توانند برای تماشا بازی‌ها به ورزشگاه بروند، باید صبورتر از این باشند. آنها برای این مردم بازی می‌کنند و مردم هم قدرشناس‌شان هستند و می‌ببیند که چه تلاشی انجام می‌دهند برای سربلندی نام ایران. بنابراین اگر قصد از این گذاشتن پست‌های هماهنگ، تلخ کردن کام آنها پس از نتیجه خوب برابر کره باشد که قابل قبول نیست چرا که بازیکنان آنقدر از نظر مالی در وضعیت خوبی به سر می‌برند که نیازی به این پول‌ها و پاداش‌ها نداشته باشند.

موضوع اما از جنبه‌ای دیگر هم قابل بررسی است. برخی اعتقاد دارند این کار بازیکنان با هماهنگی رئیس فدراسیون و سرمربی تیم ملی انجام شده و تاج و کی‌روش در جریان کار بازیکنان بوده‌اند. با این حال هر فردی به ازای تلاشی که می‌کند پاداش و دستمزد می‌خواهد و ملی‌پوشان از این موضوع گلایه دارند. بازیکنان می‌خواهند که کارشان دیده شود. مردم کار آنها را می‌ببیند و تحسین‌شان می‌کنند اما بازیکنان می‌خواهند کارشان از سوی مقامات بالاتر دیده شود، یعنی وزارت ورزش و دولت.

مسئولان فدراسیون فوتبال بارها اعلام کرده‌اند که نیاز به کمک دولت دارند اما تاکنون اتفاقی نیفتاده و کمکی از سوی دولت نشده یا اگر شده، مقدار کمی بوده است. در اینکه به فوتبال از نظر معنوی کمک شده و بلافاصله بعد از صعود به جام جهانی بازیکنان تیم ملی به دیدار رئیس جمهور رفتند شکی نیست اما این تمام ماجرا نیست و برای تیمی که می‌خواهد خودش را برای هدفی بزرگتر یعنی صعود از مرحله گروهی مسابقات جام جهانی آماده کند، باید شرایط و امکانات مناسب‌تری در نظر گرفته شود.

به گزارش تسنیم،مدت‌هاست که چشم فدراسیون فوتبال به دولتی‌هاست تا بلکه از نظر مالی به یاری آنها بیایند. شرایط به گونه‌ای شده که کی‌روش هم عصبانی است و از رئیس فدراسیون خواسته به تعهداتش عمل کند. در این شرایط فوتبال به عنوان ورزشی که قشر زیادی از جامعه را در بر می‌گیرد، باید مورد توجه قرار گیرد و دولت هم باید کمک کند تا فوتبال مسیرش را به خوبی سپری کند. در این بین تلاش برای آزادسازی پول‌های بلوکه شده فدراسیون از سوی مقامات دولتی هم می‌تواند گره‌گشای کار باشد.

هر چه هست اینکه بازیکنان نباید با متمرکز کردن فکرشان روی مسائل مالی از اصل ماجرا که خوشحال کردن مردم است، غافل شوند و در سوی دیگر دولت باید به یاری ورزش از جمله فوتبال بیاید. این دو موضوع در کنار هم باید خوب مدیریت شود.

ارسال نظرات