23هزار نفر از جمعیت روستایی این استان با بهره برداری از 14 طرح آب رسانی در هفته دولت از نعمت آب آشامیدنی برخوردارشدند.
کد خبر: ۸۹۱۲۳۲۲
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۰
فیض الله پاسره گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد یک هزار و ۶۴۱ روستای دارای سکنه دارد که یک رشد ۵ درصدی شاخص برخورداری آب سالم روستایی استان در ۴ سال اخیرهزار و ۴۷۰ روستا معادل ۹۰ درصد از مناطق روستایی دارای تأسیسات آبرسانی هستند.
وی اظهار داشت: در هفته دولت امسال ۱۴ طرح آب روستایی بهره برداری و یک طرح دیگر عملیات اجرایی آن آغاز شد که میزان اعتبار هزینه شده برای این طرح‌ها ۲۲۰ میلیارد است.
پاسره گفت: با توجه به برنامه دولت برای ایجاد تأسیسات آبرسانی در روستا‌های پرجمعیت و غیراقتصادی بودن اجرای طرح‌های آبرسانی در روستا‌های کم جمعیت و به دلیل پراکندگی روستا‌های این استان در دولت یازدهم ۱۸ مجتمع آبرسانی در این استان تعریف و عملیات اجرایی آن‌ها شروع شد.
وی با اشاره به اینکه میانگین پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها ۶۰ تا ۹۰ درصداست گفت: با بهره برداری از این طرح‌ها ۴۸۰ روستا با ۱۰۷ هزار نفر جمعیت از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند خواهند شد.
پاسره از ۱۷۶ روستایی که تأسیسات آبرسانی ندارند خبر داد و گفت: ۱۱ کامیون تانکردار به ازای هر نفر ۵۰ لیتر در روز آب کار آبرسانی سیار را به این روستا‌ها انجام می‌دهد که این میزان به صورت ماهانه به سه هزار متر مکعب می‌رسد.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان در ادامه گفت: چهار طرح فاضلاب در این استان مطالعه و در حال اجراست که در کمتر از یک ماه آینده طرح جمع آوری فاضلاب روستای شوتاور بهره برداری خواهد شد.
وی ابراز داشت: عملیات اجرایی جمع آوری فاضلاب روستای طولیان و تنگاری توسط بانک توسعه اسلامی به زودی شروع می‌شود.
وی با اشاره به انجام طرح جمع آوری فاضلاب روستای امامزاده جعفر ابراز امیدواری کرد که این طرح در آینده نزدیک عملیاتی شود.
پاسره به قرائت آنلاین خدمتی برای رفاه اهالی روستایی هم اشاره کرد و افزود: به دلیل مشکلات مردم برای پرداخت هزینه‌های آب قرائت آنلاین در جلوی واحد‌های مسکونی روستا‌ها عملیاتی و وجه در همان جا پرداخت می‌شود.
حدود ۳۳۰ هزار نفر از جمعت ۷۱۳ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در روستا‌ها زندگی می‌کنند.
۷۲۱ روستای بالای ۲۰ خانوار در این استان وجود دارد.
آمدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: روستا‌های دارای شبکه کهگیلویه و بویراحمد توسط ۲۴۰ منبع تأمین آب شامل ۱۲۹ حلقه چاه و ۱۱۱ چشمه تأمین می‌شود.
سالیانه بیش از ۷. ۱۴ میلیون متر مکعب آب تولید و از سوی شرکت آب روستایی بین اهالی روستایی کهگیلویه و بویراحمد توزیع می‌شود.
این استان ۵۸ هزار مشترک آب روستایی دارد.
ارسال نظرات