نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به تلاش افرادی در داخل کشور برای ناتوان جلوه دادن حکومت اسلامی در اداره کشور گفت: هدف استکبار دور کردن مردم از دین و اسلام است.
کد خبر: ۸۹۱۲۳۵۸
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد؛ آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در نشست شورای مرکزی مهدویت استان یزد، با اشاره به اینکه در بحث مهدویت به موضوع شخصیت حضرت و بحث ظهور مقداری توجه صورت گرفته اظهار داشت: مسئله اصلی فلسفه حکومت الهی و اسلامی که به دست امام زمان (عج) ایجاد می‌شود را به خوبی مورد توجه قرار نداده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه برخی اعتقاد دارند که امام زمان (عج) تنها به عنوان یک مصلح در جامعه ظهور می‌کند، خاطرنشان کرد: این در حالی است که اعتقاد شیعه بر این است که امام زمان (عج) حاکمیت و قانون خدا را در جامعه پیاده می‌کند و یک حکومت اسلامی و دینی را در جامعه ایجاد می‌نماید.

نماینده، ولی فقیه در استان یزد تصریح کرد: به این معنا، اسلام بر مبنای تشکیلات یک حکومت پایه گذاری شده که قانون حق و قانون اسلام در آن پیاده می‌شود و حکومت دینی به وجود می‌آید.

ناصری یزدی بیان کرد: اخیرا سخنرانی‌هایی در حال انجام است و در این برنامه‌ها سعی دارند که این دیدگاه و این رویکرد را زیر سوال ببرند و حقیقت را به گونه‌ای دیگر جلوه دهند.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه در زمان منتهی به پیروزی انقلاب عده‌ای به دنبال این بودند که شاه حکومت کند، ولی ساواک و هویدا برکنار شوند و این موضوع را در بین مردم هم پیاده کرده بودند گفت: هدف اصلی آن‌ها تبدیل کردن انقلاب اسلامی ایران به حالت مشروطیت بود و تنها امام خمینی (ره) این موضوع را متوجه شدند و در برابر آن ایستادگی کردند.

وی با اشاره به اینکه پس از خروج شاه هم امام دست از مقاومت برنداشت بیان کرد: امام (ره) در ابتدای ورود به ایران تاکید کرد که من حکومت تشکیل می‌دهم، این موضوع به دلیل این بود که باید حکومت اسلامی بر اساس دستورات قرآن در جامعه ایجاد شود.

نماینده، ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران برگشت از طاغوت به الله بود گفت: در واقع این انقلاب یک تحول درونی از حاکمیت قانون استکباری به قانون خداوندی است و این روند ادامه دارد و دشمنان هم همچنان به دشمنی خود ادامه می‌دهند.

ناصری یزدی با تاکید بر اینکه استکبار به دنبال این است که ما را از دینمان برگردانند و اگر بتوانند شرایطش را فراهم می‌کنند، خاطرنشان کرد: ما باید جلوی به وجود آمدن این شرایط را بگیریم و ما همیشه باید انقلابی باشیم و روحیه انقلابی را زنده نگاه داریم.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: اگر حکومت دینی را یک قلعه بزرگ بدانیم که از عظمت بسیار بالایی برخوردار است، انقلاب اسلامی ایران یک دریچه کوچکی است که در این قلعه باز شده و الان در دالان این قلعه در حال حرکت هستیم تا به اصل حکومت برسیم.

وی خاطرنشان کرد: الان برخی افراد اقدام به سخنرانی می‌کنند و توانایی حکومت دینی در اداره کشور را زیر سئوال می‌برند و بیان می‌کنند که دین باید در زندگی فردی افراد وجود داشته باشد و حکومت ربطی به دین نداشته باشد، این موضوع دقیقا حرفی است که بازرگان می‌زد.

نماینده، ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه چهارچوب دین برای آن‌ها مهم نیست گفت: اگر واقعا حاکمیت ما حاکمیت پیامبر (ص) و امیرالمومنین (ع) را قبول داریم پس باید بدانیم که این چنین حرف‌ها و سخنرانی‌هایی که انجام می‌شود و برخلاف روش و سیره امیرالمومنین (ع) است.

وی با تاکید بر اینکه این حرکات اخیرا در یزد هم مشاهده شده گفت: قطعا چنین حرکات و صحبت‌هایی بر خلاف مرام امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی ایران به وجود می‌آید.
ارسال نظرات