خبرهای داغ:
حکومت و سیاست در اسلام حکومتى دینى است و کمال دینى بودن آن در گرو رهبرى کسانى است که در فهم آموزه هاى اسلام و التزام به آن در عالی‌ترین سطح، یعنى در حد عصمت باشند.
کد خبر: ۸۹۱۲۳۸۱
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج ازفلاورجان، مسئول نمایندگی ولی فقیه درناحیه مقاومت بسیج فلاورجان درکلاس نورمبین که باحضورنیروهای پایورناحیه برگزارگردیدبه تفسیرآیه آیه62و63سوره مائده پرداخت.

حجت الاسلام علی رئیسیان درادامه به سخن امام خمین (ره) درباره یک مساله شرعی اشاره نمود و خاطرنشان کرد: اگر سکوت علمای دین و رؤسای مذهب (اعلی اللّه کلمتهم) موجب جرأت ستمکاران بر ارتکاب بقیّۀ محرمات و ایجاد بدعت ها شود، سکوت کردن بر آنان حرام است و بر آنها واجب است انکار نمایند اگرچه در از بین بردن معصیتی که مرتکب می شود، تأثیری نداشته باشد و اگر سکوت علمای دین و پیشوایان مذهب موجب تقویت و تأیید ظالم باشد «العیاذ باللّه» سکوت آنان حرام و اظهارحقایق بر آنان واجب است،هر چنددرازبین بردن ستم مؤثرنباشد.

رئیسیان درادامه به ایام دهه ولایت وعید غدیرخم اشاره کردو افزود:چه ضرورتى داشت که پیامبرصلى الله علیه و آله کسى را به عنوان جانشین خود تعیین و معرفى نماید آنچه اکنون به اختصار یاد می‌شودعبارت است از:امام و جانشین پیامبر، تبیین گر معصومانه دین پس ازپیامبر و بازدارنده از انحراف، تحریف و کژفهمى در دین است وامام به لحاظ درک معصومانه از دین، یگانه مرجع حل اختلاف درعرصه فهم و عمل دینى و حافظ انسجام جامعه و بازدارنده از تشتت‌ها و پراگندگى هاى زیان بار است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه درسپاه فلاورجان ادامه داد:حکومت و سیاست دراسلام حکومتى دینى است وکمال دینى بودن آن در گرو رهبرى کسانى است که در فهم آموزه هاى اسلام و التزام به آن درعالی‌ترین سطح، یعنى درحدعصمت باشند.ازطرف دیگرشناخت معصوم امرى عرفى و عادى نیست و تنها با معرفى از سوى خدا امکان پذیر است. از این رو لازم بود که پیامبر صلى الله علیه و آله امرالهى را در این باره به امت گوشزد نماید و کسانى را که داراى شایستگی‌های لازم اند به امت معرفى و نصب الهى آنان را ابلاغ کند.ازدیگر سو،چنان که در مباحث پیشین گذشت پیامبر صلى الله علیه و آله در این مسأله اختیارى از خود نداشته‌اند. خداوند متعال با توجه به اهمیت فراوان این مسأله، تعیین جانشینى مناسب و ادامه دهنده راه پیامبر را عنصر نهایى اکمال دین و فقدان آن را مساوى با عدم انجام رسالت الهى قلمداد کرده و پیامبر را مأمور به ابلاغ آن نموده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها