خبرهای داغ:
تکیه مدیر اجرایی آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) گفت: همزمان با عید قربان موزه اسناد، سکه، تمبر، اسکناس و اشیای قدیمی آستان مقدس هلال بن علی(ع) راه اندازی شد.
کد خبر: ۸۹۱۲۴۳۴
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آران وبیدگل، سید جواد تکیه در گفتگویی گفت: همزمان با عید قربان موزه اسناد، سکه، تمبر، اسکناس و اشیای قدیمی آستان مقدس، در چند بخش مختلف تاریخی و فرهنگی در ضلع شرقی حرم مطهر با حضور مسئولان شهرستان راه اندازی شد.

مدیر اجرایی حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی(ع) با تاکید به ضرورت راه اندازی این گنجینه فرهنگی تاریخی در حرم مطهر، بیان کرد: حرم حضرت هلال بن علی(ع) از هدایا و وقف اشیای قدیمی و تاریخی زائران و مجاوران استقبال می کند و اشیای اهدایی را با نام واقفان در این موزه ثبت و به نمایش خواهد گذاشت.

وی ادامه داد: پیش از این، موزه و گنجینه شهدای دفاع مقدس حرم هلال بن علی(ع) در سال ۱۳۸۳ با هدف معرفی شهدای شهرستان، نمایش آثار و اسناد باقی مانده از شهدا، وصیت نامه شهدا، تصاویر شهدای شهرستان به وسعت بیش از ۲۰۰ متر مربع در این آستان مقدس راه‌اندازی شده و با استقبال گسترده ای روبرو شده است.

تکیه ظرفیت و پتانسیل بخش نسخ خطی و اسناد چاپ سنگی کتابخانه آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) را بسیار بزرگ دانست و اظهار کرد: آستان مقدس با وجود گنجینه غنی نسخ خطی و چاپ سنگی آمادگی ایجاد و افتتاح موزه نسخ خطی و چاپ سنگی را نیز دارد.

مدیر اجرایی حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی(ع) با اشاره به ضرورت ایجاد مرکز نسخ خطی در آستان حضرت هلال(ع) تصریح کرد: تحقق این امر مهم، پی گیری جدی مسئولان استانی و شهرستانی حوزه میراث فرهنگی و گردشگری را می طلبد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها