با تلاش و پشتکار جوان خلخالی ؛

دستگاه برش چوب به صورت مکانیزه واتوماتیک ساخته شد

با تلاش مبتکر جوان خلخالی دستگاه برش مکانیزه واتوماتیک چوب برای مصارف صنعتی و ساختمانی در خلخال ساخته شد.
کد خبر: ۸۹۱۲۴۳۷
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، جوان مبتکر خلخالی که تحصیلکرده ارشد  چوب است موفق به اختراع دستگاه برش مکانیزه واتوماتیک چوب برای مصارف صنعتی و ساختمانی در خلخال شد.

مجید عمرانی که تحصیلکرده رشته چوب است با هدف توسعه اشتغال در مراکز چوب بری و سرعت بخشی و کیفیت برش  پس از یک سال تلاش مداوم و تحقیقات گسترده در خصوص دستگاه برش با بهره گیری از دانش فنی واستفاده از انواع فلزات ، جک های هیدرولیک  و سایر امکانات و برنامه نویسی کامپیوتری برای برش چوب توانست بهاین اختراع دست یابد.

فریدون بابایی امروز در جمع مسئولین در حاشیه بازدید از سوله نگهداری این دستگاه برش چوب در خلخال گفت: این فناوری نشان از علاقمندی جوانان خلخال برای خدمت به میهن است و باید علم ودانش ایرانی در مسیر توسعه کشور به کار گرفته شود.

مجید عمرانی سرمایه و گذار و مبتکر این طرح با تقدیر از فرماندار خلخال در توجه به اهداف جوانان درزمینه اشتغال گفت: این فناوری در کشور های اروپایی موجود بود ولی در ایران نیز دستگاه های ثابت برش چوب از سال 1366 فعالیت می کرد ولی به لحاظ اینکه باید دستگاه جدید علاوه بر قابلیت های نمونه های خارجی چیزی بیشتر از نمونه خارجی باشد و  در خدمت صنعت چوب کشو ر انجام وظیفه نماید این برنامه ریزی انجام و با صرف بیش از یکصد میلیون تومان این دستگاه در شهرستان خلخال ومشهد تولید و هم اکنون  آماده خدمات دهی به صنعت ساختمان و حمل و نقل و سایر حوزه ها است.

عمرانی گفت: نمونه ساخته شده قابل حرکت بوده ودر هر جا حتی با انتقال به کنار دست درختان در مزارع قابل استفاده بوده و سرعت برش و کیفیت برش وانجام مانور بیشتر روز برش چوب از قابلیت های این دستگاه است.

عمرانی اضافه کرد: مشابه این دستگاه ساخته شده در ایران  به قیمت 600میلیون تومان است که ما می توانیم با حمایت دولت  هردستگاه را به قیمت یک سوم وارد بازار کار نماییم که علاوه بر جلوگیری از خروج ارز از کشور ، صرفه اقتصادی بالایی را برای کشور فراهم خواهد ساخت.

 

 

منبع:ازناو

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار