مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان گفت:: ۱۷ سامانه ثبت تخلف در محور‌های استان لرستان نصب‌شده است و سرعت متوسط راه‌های استان لرستان قبل از سال ۹۵، ۸۳ کیلومتر در ساعت بوده که با اقدامات صورت گرفته ۷.۹ درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۸۹۱۲۴۴۰
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، علی زندی‌فردر جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ۱۷ سامانه ثبت تخلف در محور‌های استان لرستان نصب‌شده است اظهار داشت: سرعت متوسط راه‌های استان لرستان قبل از سال ۹۵، ۸۳ کیلومتر در ساعت بوده که با اقدامات صورت گرفته ۷.۹ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: ۴۲ دستگاه دوربین ثبت تخلفات در محور‌های استان فعال است، ۶۰ دستگاه تردد شمار در محور‌های استان وجود دارد و ۱۹ دستگاه دوربین نظارت تصویری برای مناطق پرخطر نیز نصب‌شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان لرستان بابیان اینکه در پنج‌ماهه امسال ۱۴.۸ درصد تلفات ناشی از تصادفات راه‌های روستایی و برون‌شهری استان کاهش‌یافته است عنوان کرد: از سال ۸۹ استان برنامه‌ریزی خوبی در راستای کاهش تصادفات داشته که با برنامه‌ریزی انجام شده لرستان در بین ۱۰ استان زاگرس‌نشین نخستین رتبه کاهش تصادفات را کسب کرده به طوری که که از ۵۹۰ نفر فوتی تصادفات در سال ۸۹ به ۳۹۰ نفر در سال ۹۵ رسیده و باید تلاش شود به سمتی برویم که تصادفات به صفر برسد.

وی در راستای ساماندهی شرکت‌های امداد خودرو بیان کرد: تاکنون ۹۶ خودرو ساماندهی شده و بیش از ۷۵ درصد شرکت‌های امداد خودرو ساماندهی شده و مابقی ظرف چند ماه آینده ساماندهی می‌شود.

زندی‌فر تصریح کرد: از سال گذشته درآمد استان در حوزه حمل‌ونقل ۱۳.۸ درصد افزایش‌یافته است، سال گذشته در بخش آموزش رانندگان بار و مسافر ۹۵ هزار و ۸۱۱ نفر ساعت آموزش داده شده و امسال ۲۸ درصد در بحث آموزش کاهش داشته‌ایم که تلاش می‌شود عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم.

وی در راستای ایجاد اشتغال خاطرنشان کرد: امسال ۲۲ مناقصه برگزارشده است، سال گذشته برای ۶۲۰ نفر ایجاد اشتغال شده و در سامانه رصد ثبت‌شده است؛ در پنج‌ماهه امسال ۱۴۳ نفر اشتغال ایجادشده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش ایجاد اشتغال را داشته‌ایم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان لرستان گفت: هفت هزار و ۹۲۹ کیلومتر طول راه‌های استان است، ۱۰۴ کیلومتر آزادراه، ۴۱۴ کیلومتر بزرگراه، ۷۲۰ کیلومتر راه اصلی دوخطه، ۵۷۰ کیلومتر راه فرعی، ۲۴ کیلومتر راه‌های مشترک و شش هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی داریم که چهار هزار و ۱۱۸ کیلومتر آسفالته، هزار و ۱۳۳ کیلومتر شوسه و ۸۴۵ کیلومتر راه خاکی است.

وی اظهار داشت: برای محور‌های گردشگری بیشه، نوژیان، چم چیت، گهر، ونایی، اولاد قباد، بابابزرگ، کاکارضا، آب سفید و شاهی وند اعتبار ملی لحاظ شده و کار لکه‌گیری و آسفالت این محور‌ها انجام می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظرات