مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: ۲۰ هزار بهره بردار کار برداشت انگور از تاکستان‌های استان را آغاز کردند
کد خبر: ۸۹۱۲۴۸۸
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: پیش بینی می‌شود در سال جاری ۱۰۰ هزار تُن انواع انگور از باغات استان برداشت شود. اردشیر پورحبیبی افزود: این میزان انگور از ۱۴ هزار هکتار باغ شامل ۹ هزار هکتار باغ دیم و پنج هزار هکتار باغ آبی برداشت می‌شود و باغداران استان این کار را همه ساله تا پایان مهر ادامه می‌دهند. آغاز برداشت انگور در کردستان

پورحبیبی گفت: تاکستان‌های آبی از پیش بینی ۱۰۰ هزار تُنی سال جاری تولید انگور، سهم ۵۵ هزار تنی و تاکستان‌های دیم نیز سهم ۴۵ هزار تنی دارند که میزان عملکرد تولید انگور در تاکستان‌های آبی بیش از هفت تن و در تاکستان‌های دیم نیز بیش از ۶.۲ تن است.

پورحبیبی گفت: انگور سیاه (رشه) مریوان و خوشناو بانه بیشترین میزان سطح کشت انگور دیم و انگور کشمشی سفید و قرمز، ارقام عسکری و فخری نیز بیشترین سطح باغات آبی استان را به خود اختصاص داده اند و شهرستان‌های مریوان، سروآباد و بانه بیشترین سهم کشت انگور دیم و شهرستان‌های سنندج، کامیاران و بیجار نیز بیشترین میزان تاکستان‌های آبی را دارند.

کردستان پس از فارس دومین استان کشور از نظر عملکرد تولید در باغات انگور است.

استان کردستان دارای ۴۴ هزار هکتار اراضی باغی با ۷۰ هزار بهره بردار است که سالانه بیش از ۳۳۰ هزار تُن انواع محصولات باغی در آن‌ها تولید می‌شود.

پورحبیبی افزود: کردستان با داشتن بیش از یک میلیون و ۱۱۰ هزار هکتار زمین قابل کشت مرغوب و مستعد یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی است؛ به طوری که باغداران استان با تولید سالانه بیش از ۴۵ هزار تُن انگور دیم رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات