نماینده، ولی فقیه در استان لرستان:

تعاونی دانش‌بنیان می‌تواند موفق باشد

نماینده، ولی فقیه در استان لرستان گفت: تعاونی ما وقتی می‌تواند موفق باشد که فعالیت آن دانش‌بنیان باشد چراکه امروز تکیه‌بر دانش‌بنیانی فعالیت‌ها رمز موفقیت و سودبری است.
کد خبر: ۸۹۱۲۵۵۰
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، آیت‌الله سید احمد میرعمادی در دوازدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان لرستان که در سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه فرهنگیان خرم‌آباد برگزار شد اظهار داشت: موضوع اقتصاد، تولید و اشتغال بحث بسیار مهمی است و بهترین و نزدیک‌ترین راه برای ایجاد تولید، رونق تولید، ایجاد اشتغال تقویت بخش خصوصی است.

وی افزود: به نظر می‌رسد سالم‌ترین و بهترین راه برای رونق تولید، ایجاد اشتغال و ساماندهی معیشت مردم مسئله تعاونی‌ها است.

نماینده، ولی فقیه در استان لرستان عنوان کرد: تعاونی‌ها هم‌افزایی مالی و توانایی یکدیگر هستند و غالباً تعاونی‌ها از سلامت بیشتری برخوردارند و اگر به دنبال سود باشند باز سود به مجموعه‌ای از مردم تعلق می‌گیرد.

این مسئول با اشاره به اینکه تعاونی‌ها در جهت استقرار عدالت می‌توانند نقش‌آفرینی کنند بیان کرد: تعاونی‌ها در راستای عدالت حرکت می‌کنند و می‌توان در این زمینه گام برداشت.

میرعمادی گفت: از آنجا که در تعاونی‌ها افراد به دلیل اینکه دارای قدرت مدیریتی و فکری و قدرت علمی و دانشی هستند، می‌توان از این قدرت برای افزایش سرمایه و بهره‌برداری بیشتر استفاده کرد.

وی تصریح کرد: دین اسلام اساسی‌ترین اصل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را اصل تعاون قرار داده است و خداوند در قرآن به تعاون، نیکی و تقوا سفارش کرده است.

نماینده، ولی فقیه در استان لرستان عنوان کرد: تعاونی موفق‌تر است که در مسیر بر، نیکی و حسنه گام بردارد یعنی صداقت در کار داشته باشد و اهل حقه و کلک نباشد.

وی بیان کرد: ناکارآمدی اغلب تعاونی‌ها به دلیل بی‌صداقتی مجموعه است و این ناکارآمدی سبب می‌شود کار پیش نرود.

میرعمادی گفت: تعاونی موفق است که خداترسی داشته باشد و اموال سهام‌داران را حفظ کند و آن را حیف‌ومیل و تضییع نکند.

وی تصریح کرد: تعاونی که بر پایه معصیت و نافرمانی خدا شکل می‌گیرد ناکارآمد است ریشه ناکارآمدی برخی از تعاونی‌های کشور و جامعه در فساد، ضایع کردن اموال سهام‌داران، سو مدیریت و گناه است.

نماینده، ولی فقیه در استان لرستان صداقت، پاکی و پاکدستی در تعاونی‌ها را مهم دانست و اظهار داشت: اگر بخواهیم تعاونی‌ها را تقویت کنیم، تعاونی‌ها باید باروحیه جهادی کار کنند نه اینکه عده‌ای جمع شوند فقط امتیاز بگیرند.

وی بابیان اینکه در تعاونی‌ها باید روحیه و مدیریت جهادی حاکم باشد افزود: وقتی مدیریت جهادی در تعاونی حاکم باشد موفقیت حاصل می‌شود بنابراین اگر مدیریت منفعت‌طلبی باشد معلوم است که کار پیش نمی‌رود.

میرعمادی عنوان کرد: تعاونی ما وقتی می‌تواند موفق باشد که فعالیت آن دانش‌بنیان باشد چراکه امروز تکیه‌بر دانش‌بنیانی فعالیت‌ها رمز موفقیت و سودبری است.

وی بیان کرد: اگر از روش‌هایی که امروز آمده است استفاده نشود نمی‌توان در میدان عمل رقابت انجام گیرد بنابراین تعاونی می‌تواند رقابت کند که فعالیت آن دانش‌بنیان باشد.

نماینده، ولی فقیه در استان لرستان مسئله دانش‌بنیان بودن تعاونی‌ها را یک مسئله بسیار مهم و اساسی دانست و گفت: تعاونی‌های ما به شیوه سنتی عمل می‌کنند و کار‌ها را به روش سنتی پیش می‌برند.




وی تصریح کرد: گرچه برای تعاونی‌ها تشکیلات، آیین‌نامه بازرسی و نظارت قرار می‌دهند، اما درواقع فقط اسم است و در میدان عمل در برخی از تعاونی‌ها شاهد فساد، تبعیض، اسراف و تضییع سهام هستیم.

میرعمادی اظهار داشت: اگر بازرسی و نظارت باشد به‌طور یقین جلوی فساد گرفته می‌شود ازاین‌رو یکی از کار‌هایی مهمی که می‌تواند تعاونی‌ها را در سلامت نگه دارد و تقویت کند مسئله نظارت است.

این مسئول با تأکید بر اینکه باید از انحرافات تعاونی‌ها جلوگیری کرد گفت: باید مسئله تعاونی‌ها و تعاون در جامعه ترویج یابد و به جوانان تحصیل‌کرده و جویای کار اعتمادبه‌نفس تشکیل تعاونی داد.

نماینده، ولی فقیه در استان لرستان تصریح کرد: جوانان باید با اعتمادبه‌نفس برای تشکل تعاونی به میدان بیایند و به یکدیگر کمک کنند، اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی نیز باید در این زمینه تلاش جدی داشته باشد.

وی اظهار داشت:اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان، استانداری و سایر دستگاه‌های مربوطه باید جهت‌گیری صحیحی به تعاونی‌ها بدهند بنابراین در این زمینه لازم است هدایت و مشاوره ارایه شود، فقط هنر می‌کنیم مجوز صادر می‌کنیم، اما اینکه چه بلایی سر تعاونی‌ها می‌آید را دنبال نمی‌کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار