طی مراسمی با حضور مسئولان عالی بسیج، مدیران مسئول رسانه های ملّی و سراسری و صدها نفر از خبرنگاران افتخاری بسیج، همایش ملی باشگاه خبرنگاران بسیج در محل لانه جاسوسی سابق آمریکا برگزار شود.
کد خبر: ۸۹۱۲۵۶۱
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوق دانان، این همایش که بیشتر با هدف تقویت انسجام بیش از پیش باشگاه خبرنگاران بسیج و رونمایی از محصولات نرم افزاری این باشگاه در حال برگزاری است با حضور افرادی نظیر سردار غیب پرور, سردار نقدی، معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تویسرکانی، نماینده ولی فقیه در بسیج مستضعفین، سید محمود دعایی، مدیر مسئول روزنامه اطلاعات، بیژن نوباوه، نماینده سابق مجلس و ابولقاسم طالبی، کارگردان سینما در محل لانه جاسوسی برگزار گردید.

در این مراسم سردار غیب پرور رسالت اصلی خبرنگاران را دفاع از حق، صداقت، نهراسیدن از دشمن و انقلابی بودن دانست و افزود: دشمن شناسی به تنهایی کافی نیست مگر آنکه با دشمن ستیزی همراه باشد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین وجه اشتراک همه شهدا را ایستادگی در برابر دشمنان خواند و گفت: مقاومت در برابر استکبار پایانی خوش چون پیروزی دارد.

وی روحانیت را محور مقاومت در تاریخ اسلام دانست و از کسانی که به عناوین مختلف سعی در زیرسوال بردن اقدامات انقلابی مرحوم آیت الله کاشانی دارند انتقاد کرد.

سردار غیب پرور گفت: آمریکا و اقدامات تاریخی خصمانه دولتمردان آن کشور دشمن بزرگ اسلام ناب محمدی است و تکفیری ها امروز با حمایت آمریکا تصویری متفاوت از اسلام را نشان می دهند که هر آنچه این گروه های انحرافی انجام می دهند با سیاست گذاری آمریکا هدفی جز زیرسوال بردن اسلام ندارد.

وی همچنین با اشاره به اقدامات ظالمانه و تاریخی انگلستان در سراسر دنیا سیاست دولتمردان این کشور را چون روباهی پیر عنوان کرد و یاد و خاطره دلاور بزرگ تاریخ ایران رئیسعلی دلواری که در ۳۳ سالگی شهید راه مبارزه با استعمار انگلستان شده بود گرامی داشت.

همچنین در ادامه حجت الاسلام محمدرضا تویسرکانی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین ضمن خوش آمدگویی با خبرنگاران افتخاری بسیج و حاضران در همایش اظهار داشت: بر اساس آیه ۱۳ سوره مبارکه شوری، پیامبر اکرم مزد رسالت خود را مودت با اهل بیت می دانند؛ مودت با رحمت، محبت رأفت و لطف متفاوت است، مودت یعنی انسان محبتی داشته باشد که این محبت در گفتار و رفتار او ظهور کند. یک معنای مورد غفلت در این آیه وجود دارد و آن این است که پیامبر از ما مسلمانان مودت با همه هستی را می خواهد یعنی یک مسلمان باید عاشق هستی و عالم و مخلوقات باشد.

وی ادامه داد: خط انقلاب و نهضت، مودت به عالم وجود است، بر اساس مطالبه رسول اسلام ما باید همه انسان ها را دوست بداریم، ما حتی به نوعی عاشق ظالم هم هستیم زیرا با او مبارزه می کنیم تا به صراط حق و عدالت و انسانیت را برگردانیم. ما در مبارزه با ظالم تعدی از حق و وحشیگری و فحاشی نمی کنیم، دست تجاوز و تعدی دراز نمی کنیم بلکه مبارزه ما با ظالم هم زیر مجموعه مودت و وحدت ماست.

تویسرکانی به نظریه پردازی های غلطی که نسبت به حرکت جهادی مدافعان حرم صورت می گیرد اشاره کرد و افزود: برخی می گویند چرا جوانان ما باید به سوریه رفته و شهید شوند تا دیگران لذت ببرند و در آسایش باشند، این یک تفکر است ولی در مقابل تفکر دیگری هم وجود دارد که می گوید در سایه شهادت و ایثار من، دیگران به امنیت می رسند و این مودت به عالم است که در روحیه بسیجیان موج می زند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه عده ای می خواهند از بسیجی چهره دگم و لجوج بسازند، افزود: چهره بسیجی چهره ای عاشق و وجودی نورانی است، برای یک بسیجی که در خط انقلاب اسلامی است عشق به انسان ها به عنوان یک محور آسمانی است و رسالت ما این است که این چهره و روحیه بسیجی را معرفی کنیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با تأکید بر اینکه شهدای ما در راس عاشقان و مودت به عالم هستند، گفت: همه دیدیم که شهید حججی چه تلاطمی در عالم ایجاد کرد، این شهید والامقام شجاعانه و بسیجی وار به جهاد علیه تکفیر برخواسته بود و با شهادتش موجی در دل ها به وجود آورد.

در ادامه اسماعیل احمدی، معاون روابط عمومی بسیج مستضعفین با اشاره به جمله ماندگار«بسیج لشگر مخلص خداست که دفتر تشکل آنرا همه‌ی مجاهدان از اولین تا آخرین امضاء نموده اند» که بنیان‌گذار انقلاب اسلامی آن را بیان کردند، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب نیز بسیج را کلید طلیی حل بسیاری از مشکلات آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی خوانده‌اند و هم اکنون که در همایش ملّی باشگاه خبرنگاران بسیج حضور داریم، هزاران بسیجی در حال خدمت به این انقلاب هستند.

وی ادامه داد: جمعی از بسیجیان سلحشور در جبهه مقاومت در نبرد نهایی با نظام سلطه و تکفیر هستند، ده‌ها هزار بسیجی عاشق در زیارت گاه‌های شهیدان سرافراز به سرزمین های نور و عاشقی هجرت کرده‌اند و هزاران بسیجی جهاد خدمت رسانی را پیشه‌ی خویش ساخته و در خدمت به ولی نعمتان انقلاب مصداق «السابقون السابقون ... اولئک المقربون» گردیده اند.

معاون روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین به تلاش و کوشش بسیجیان برای تحقق اقتصاد مقاومتی و پیروزی در جنگ تمام عیار اقتصادی اشاره کرد و گفت: نمی توانم از ده‌ها هزار پایگاه عاشقی بسیج یاد نکنم که اینک در طرح جوانه های صالحین، دغدغه‌ی تعلیم و تربیت نوجوانان و جوانان، از صدها اردوی زیارتی و سیاحتی تا کلاس های علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی، برنامه های متعددی دارند.

وی در ادامه ضمن اعلام خبر رونمایی از کامل ترین نرم افزار خبرنگار شهروندی در این همایش، اظهار داشت: این نرم افزار رونمایی می شود تا هر ایرانی که برای استقلال و آزادیِ جمهوری اسلامی می اندیشد و عمل می کند بتواند عضوی از این باشگاه باشد. نرم افزاری که آموزش را به روش های جدید به خدمت گرفته و با تولید ۴۰ انیمیشن ساده، خبرنویسی را به مخاطبین آموزش می دهد و آزمون هایی سراسری نیز هر ۳ ماه، مقوّمِ این فراگیری است تا هدف اصلی خبرگزاری بسیج یعنی ترویج گفتمان ولایت و اشاعه ی تفکر و تشکل بسیج محقق گردد.

وی در پایان به همزمانی برگزاری این مراسم با سالروز رییسعلی دلواری اشاره کرد و گفت: این همایش ملی را در سالروز شهادت این عامل مجهاد برگزار کردیم که به نام روز مبارزه با استعمار انگلیس نامگذاری شده است تا مبادا برخی تدبیرها به بهانه‌ی واهی امید، ما را از جنایت روباه خبیث و پیر جزیره بریتانیا دور نماید.

در پایان این همایش نیز رئیس سازمان بسیج مستضعفین به همراه برخی از هنرمندان حضور یافتند تا به رسم میزبانی خانواده شهدای مدافع حرم، خانواده دو جوان شهید جهادگر بسیجی و فیلم سازانی چون ابوالقاسم طالبی و سیدضیاء الدین دری را تکریم کنند.

 

رونمایی از سامانه جامع شهروند خبرنگار که در قالب فضای مجازی آموزه های خبرنگاری را در اختیار هموطنان سراسر کشور قرار می دهد از دیگر بخش های این همایش بود.

ارسال نظرات