خبرهای داغ:
معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه:
معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه گفت: روز 26 شهریورماه مراسم گرامیداشت شهدای روحانی مدافع حرم و بزرگداشت شهید حججی در شهر قم برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۸۹۱۲۵۷۴
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن نبوی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم در قم اظهار کرد: روز 26 شهریورماه  مراسم گرامیداشت شهدای مدافع حرم و اربعین شهید حججی با عنوان سرداران بی سر پس از نماز مغرب و عشاء در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: یکی از مراجع عظام تقلید و یکی از سرداران سپاه پاسداران در مراسم یادواره شهدای مدافع حرم در شهر قم سخنرانی خواهند کرد، برگزاری این مراسم توسط مدیریت حوزه‌های علمیه و با همکاری نهادهای همکار است.

 معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه افزود: آمار دقیقی از شهدای روحانی در طول انقلاب اسلامی وجود ندارد، اما شهدای روحانی در آن دوران بیشتر از اقشار دیگر بود، همچنین تعداد شهدای روحانی در دوران دفاع مقدس پنج برابر میانگین اقشار دیگر است.

نبوی، تعداد شهدای روحانی مدافع حرم را بیش از 40 شهید دانست و تصریح کرد: این تعداد شهید روحانی مدافع حرم با وجودی است که حضور نظامی ایران در کشورهایی همچون عراق و سوریه حضور مستشاری است. معرفی شهدای روحانی مدافع حرم به مردم می‌تواند توطئه دشمنان را در سم پاشی علیه روحانیت خنثی کند.

وی ادامه داد: متقاضیان اعزام به جبهه‌های جنگ در عراق و سوریه در میان طلاب زیاد هستند و اکنون تعدادی از مبلغان حوزه علمیه در این جبهه‌ها فعال هستند.

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه افزود: وصیت نامه شهدای روحانی مدافع حرم آماده شده است، همچنین کلیپ‌ها و تیزرهایی در خصوص فعالیت‌های جریان‌های تکفیری در مراسم گرامیداشت شهدای مدافع حرم در قم پخش خواهد شد.

نبوی با اشاره به تاثیرات قدردانی از شهدای مدافع حرم اظهار کرد: قدردانی از این شهدا روی خانواده‌های شهیدان مدافع حرم تاثیرات مثبتی خواهد داشت، برخی از افرادی که با دین زاویه دارند، اگر حضور نیروهای حزب اللهی در میدان کم شود، سمپاشی خواهند کرد.

وی ادامه داد: راهپیمایی‌های مردم در مناسبت‌هایی همچون 22 بهمن علاوه بر اینکه کارکرد داخلی دارد، در عرصه بین الملل هم مهم است و سرویس‌های جاسوسی این برنامه‌ها را دنبال می‌کنند و حضور مردم کشورمان در  صحنه روی تصمیمات سران کشورهای جهان تاثیر می‌گذارد.

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه افزود:کشوری که فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشد، نفوذناپذیر است و حضور گسترده مردم کشورمان در صحنه سایه برخی از جنگ‌ها را از سر ایران برداشت.

نبوی با اشاره به بازتاب شهادت شهید حججی اظهار کرد: زمانی که این شهید مدافع حرم به شهادت رسید، موج بزرگی در جامعه ایجاد شد و چنین موجی برای کسانی که علیه ما توطئه می‌کنند، ناگوار بود. در دنیایی که فساد و تباهی همه جا را فرار گرفته است، افرادی همچون شهید حججی را داریم که با تمام وجود عاشق شهادت بودند و این شهدا به ما درس مقاومت دادند.

وی درپایان خاطرنشان کرد: شهید حججی از رویش‌های انقلاب اسلامی بود و این شهید برای رسیدن به شهادت به دنبال کسب رضایت پدر و مادر خود رفت و آن‌ها را تکریم کرد. 

ارسال نظرات
پر بیننده ها