معاون استاندار استان لرستان:

2 تعاونی لرستان جزء تعاونی‌های برتر ملی

معاون استاندار لرستان گفت : 2 تعاونی لرستان جزء تعاونی‌های برتر ملی شناخته‌ شده است و این بیانگر تلاش مردم و تعاونی‌هاست.
کد خبر: ۸۹۱۲۵۸۷
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان ؛مهرداد غضنفری در دوازدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان لرستان که سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه فرهنگیان خرم‌آباد برگزار شد اظهار داشت: تعاونی در ایران به معنای حقیقی و واقعی کلمه سابقه طولانی دارد حتی محققان غربی معتقدند که به دلیل شرایط خاص جغرافیایی در شرق و به‌ویژه در ایران مردم جهت مقابله با معضلات، مشکلات و غلبه بر ناهنجاری‌های طبیعت باهم متحد شدند.


وی افزود: در آموزه‌های دینی بحث تعاون مورد تأکید و توجه ویژه قرارگرفته شده و مسیر حرکت ما انسان‌ها را به سمت تحقق متعالی هدایت می‌کند.



معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار لرستان عنوان کرد: یکی از برکات انقلاب تعاون مردم بود و مقام معظم رهبری در بحث تعاونی‌ها می‌فرمایند که تعاونی وسیع‌ترین شبکه اشتراک و دخالت حقیقی مردم در کارهاست.



وی بیان کرد: در جهان امروز اگر بخواهیم به توفیقاتی دست پیدا کنیم و در همه عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی موفق باشیم باید همکاری داشته باشیم.



غضنفری گفت: واحدهای کوچک اقتصادی مالکیت مستقل دارند و تابع مقررات بین الملی هستند و از طرفی در تولید کار و جذب کارآفرین و توزیع عادلانه ثروت مؤثر هستند.

وی رشد و تعالی اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی را درگرو همکاری دانست و تصریح کرد: به تعبیری تعاون در قانون اساسی ما نیز موردتوجه ویژه قرارگرفته، در اصل 44 به آن پرداخته‌ شده است.



معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار لرستان بابیان اینکه اقتصاد ما بر سه‌ پایه تعاونی، دولتی و خصوصی بنا گذاشته‌ شده است اظهار داشت: تعاون در بعد اقتصادی به عدالت، در بعد سیاسی به آزادی و در بعد فرهنگی به ارزش‌های دینی و اخلاقی توجه دارد و می‌توان گفت که تعاون بهترین جلوه‌گاه مناسب بین عرصه‌های اجتماعی فرهنگی و اجتماعی است.



این مسئول اظهار داشت: اگر کارکردها و رویکردها را در دولت تدبیر و امید می‌بینیم که بیشترین سنخیت با روش اعتدالی تعاون است و این بهترین فرصت برای تحقق نقش 25 درصد تعاون در عرصه اقتصادی کشور است.



غضنفری افزود: اگر بخواهیم در مختصات اقتصاد مقاومتی قرار بگیرم باید فرهنگ تعاون را ترویج کنیم بنابراین در ارتباط با ظرفیت‌ها و قابلیت‌های تعاون باید روش‌های اتخاذشده و تصمیم‌هایمان را نو کنیم چون برای برطرف کردن چالش‌ها و موانع پیش‌رو اقتصاد مقاومتی نیازمند این نوع تغییر هستیم.



معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار لرستان خاطرنشان کرد: حاصل کار تعاون شکوفایی، همفکری و هم‌افزایی نیرو و ایجاد تعهد در نیرو انسانی است و بر اساس آخرین آمار بالغ‌بر500 هزار نفر جزو تعاونی‌های کشور هستند.



وی تصریح کرد: اگر صد هزار بنگاه اقتصادی به هم متصل شوند تحقق اهدافشان در گروی ترویج فرهنگ تعاون است از این‌رو تعاون باید پیش‌قدم شود و سرمایه‌های خرد مردم را جمع کند.


این مسئول افزود: قدم نخست در دست تعاونی‌هاست که هم باید در بانک و هم بیمه سهم داشته باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار عنوان کرد: در حوزه اقتصادی که امروز سرلوحه تمام‌کارها در کشور است و به‌ویژه در استان لرستان که آسیب‌های فراوانی در این زمینه دارد چالش اصلی مباحث اقتصادی و اشتغال است.



وی بیان کرد: بر اساس بررسی‌های کارشناسی از ابتدای دولت تدبیر و امید به این موضوع رسیدیم که باید به مسائل اقتصادی بپردازیم که یکی از پیوست‌های فرهنگی ترویج فرهنگ تعاون است.


غضنفری گفت: تولید نیازمند سرمایه‌گذاری است و اگر تولید اتفاق بیافتد اشتغال را به دنبال خواهد داشت که در این راستا باید بخش خصوصی پای‌کار بیاید چراکه پایداری امور به مشارکت مردم و اداره آن توسط خود مردم است.



معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار لرستان خاطرنشان کرد: بر اساس سند اشتغال بنا است بالغ‌بر 6 هزار 400 میلیارد تومان در استان سرمایه‌گذاری انجام شود و علی‌رغم اینکه در پایان خردادماه عملاً ابلاغ شد تا امروز حدود هزار و 500 میلیارد تومان تصویب‌ شده است.



وی اظهار داشت: امسال جهش و حرکت ما در برطرف کردن موانع تولید و تسهیل بهتر از گذشته است به‌طوری‌که از ابتدای سال 96 تاکنون 70 جلسه ستاد تسهیل و برطرف کردن موانع تولید را داشته‌ایم و بالغ در 60 درصد آن اجرایی شده است.



غضنفری افزود: 2 تعاونی لرستان جزء تعاونی‌های برتر ملی شناخته‌ شده است و این بیانگر تلاش مردم و تعاونی‌هاست.



انتهای پیام/z
ارسال نظرات