دبير بنياد ملي غدير استان چهار محال و بختياري گفت: اجتماع بزرگ غديريون درمصلاي بزرگ امام خميني(ره) شهرکرد با سخنراني آیت الله سيد ابراهيم رئيسي برگزار مي شود.
کد خبر: ۸۹۱۲۶۷۲
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ سيد مصطفی هاشمی دبير بنياد ملی غدير استان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: هم زمان با دهه امامت و ولايت برنامه های متنوع و خوبی از طرف بنياد ملی غدير در اين استان برگزار می شود.

هاشمی با اشاره به اينکه مسئله عيد غدير يکی از شاخصه هايی است که هر فردی بايد در اين موضوع خودش را امتحان کند تصريح کرد: بايد ديد چقدر اين مسئله براي ما حائز اهميت است.

دبير اجرايي بنياد بين‌المللي غدير گفت: گاهي راه انسان از راه ولي خدا چنان جدا مي‌شود و جلوي ولي خدا مي‌ايستد که اجتماع بي‌نظير واقعه غدير خم در تاريخ اسلام ناديده گرفته مي‌شود
.
هاشمي با بيان اينکه يک نفر با دو شاهد در دادگاه مي‌تواند حق خود را اثبات کند، يادآور شد: حضرت علی (علیه السلام) با 120 نفر حاضر در واقعه غديرخم نتوانستند حق خود را اثبات کنند و نه تنها خلافت را از ايشان گرفتند بلکه بلاها و مصيبت‌هاي گوناگون براي اين خانواده به وجود آوردند.

وي تصريح کرد: اگر ما در تبعيت از ولي خدا خودمان را محک نزنيم ممکن است مثل آن‌ها شويم.

دبير اجرايي بنياد بين‌المللي غدير تبعيت از هواي نفس و اينکه فرد خواسته خود را بر خواسته ولي مقدم بداند را از عوامل مهم جدايي از ولي خدا دانست و اظهار داشت: زماني از امام صادق پرسيدند چرا انقدر حرف از سلمان فارسي مي‌زنيد، فرمودند چون هيچگاه خواسته خود را بر خواسته اميرالمؤمنين مقدم ندانست.

هاشمي با بيان اينکه  به‌نظر مي‌رسد مردم جامعه ما بايد ببينند چقدر و تا کجا از ولي خدا دفاع مي‌کنند اذعان داشت:  اگر اين مسئله  را براي خودمان حل نکنيم نه تنها از ولي خدا جدا مي‌شويم چه بسا در برابر او جبهه مي‌گيريم و سرنوشتي مانند طلحه و زبير خواهيم داشت.
وي بيان داشت: اميد است بتوانيم واقعه غدير را آن طور که شايسته است بازسازي کنيم و برنامه هاي مهم که پيش بيني شده است را به خوبي به اجرا درآوريم.

هاشمي يکي از مهم ترين برنامه ها را اجتماع بزرگ غديريون دانست و گفت: اجتماع بزرگ غديريون فردا دوشنبه در محل مصلاي بزرگ امام خميني(ره) شهرکرد ساعت 16 با سخنراني آيت‌الله سيد ابراهيم رئيسي برگزار مي‌شود.

وي يادآور شد: اجتماع بزرگ غديريون با حضور قاري بين‌المللي قرآن حاج حبيب شاکرنژاد، شاعر آييني حاج مصطفي صابر خراساني و سخنراني توليت آستان قدس رضوي حجت السلام و المسلمين سيد ابراهيم رئيسي  است.

هاشمي به ديگر برنامه هاي پيش رو در دهه ولايت و امامت اشاره کرد و گفت: در دهه ولايت اجتماع بزرگ علماي بزرگ اسلام ساعت 15 در محل حوزه اماميه شهرکرد هم‌زمان با آيين افتتاح حوزه‌هاي علميه استان با حضور آيت‌الله سيد ابراهيم رئيسي برگزار مي‌شود.

وی اذعان داشت: ويژه برناه مدح و شعرخوانی، مراسم عمامه‌گذاری تعدادی از طلاب و ديدار با خانواده سادات و تبريک عيد از سوی بنياد غدير از برنامه‌های روز عيد غدير است.

هاشمي  تصريح کرد: قرائت زيارت جامعه کبيره در روز ولادت امام هادی (علیه السلام) از ديگر برنامه‌هاي اين روز است.

وي با اشاره به اينکه ما بايد همواره راه امام علی (علیه السلام) را پيش بگيريم بيان داشت: حضور و ديدار از خانواده هاي مسکين و نيازمند که مساعدت مالي نيز به آن ها داده خواهد شد يکي از برنامه هاي شاخص ما در اين ايام است.

ارسال نظرات