جانشین فرمانده کل سپاه در مراسم بزرگداشت شهید رئیسعلی دلواری:

مردم دیار رئیسعلی مشعل دار مبارزه با استعمار هستند

بوشهرـ جانشین فرمانده کل سپاه گفت: غیرت این مردان اجازه نمی دهد که عرض و حیثیت و نوامیس مسلمین تحت تهاجم و تعرض بیگانگان قرار گیرد چرا که برای مردم این دیار یک افتخار است که مشعل دار مبارزه با استعمار هستند.
کد خبر: ۸۹۱۲۶۷۵
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ همزمان با اشغال جنوب ایران به دست انگلیسی ها شهید رئیسعلی دلواری با متحد کردن سران ایلات و عشایر جنوب در سکوت حکومت مرکزی مبارزه گسترده ای را با انگلیسی ها آغاز کرد و سرانجام به توطئه انگلیسی ها در ۱۲ شهریور به شهادت رسید  از این رو روز شهادت رئیسعلی دلواری در تقویم ملی به نام روز ملی مبارزه با استعمار انگلیس نامگذاری شده است و هر ساله مراسم گرامیداشت این شهید والامقام در زادگاهش، شهرستان دلوار برگزار شد.

سردار حسين سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش یکصد و دومین سالگرد شهادت شهید رئیسعلی دلواری در دلوار اظهار کرد: اینکه پس از 102 سال شهید رئیسعلی در قلب ها زنده است و الهام بخش ما در جهاد است این یک سنت الهی است.

وی افزود: چنین ملتی هرگز نمی میرد، هرگز شکست نمی خورد، ملتی که از امام خود الهام می گیرد و راه را از طریق نگاه به آن ستاره درخشان جستجو می کند از آن ستاره پرنور ولایت مسیر را می یابد هرگز شکست نمی خورد.

سلام بیان کرد: مردم هرگز قهرمانان و پرچمداران خود را از یاد نمی برند و این یک سنت الهی است و شهیدان مظاهر جاودانگی یک ملت هستند.
 
وی افزود: شهید رئیسعلی دلواری و همرزمانش الهام بخش روح جهاد و مقاومت برای مبارزه با استعمارگران هستند چرا که اینان پرچمداران عزت شرف کرامت و آزادگی یک ملت هستند. اینها اولیای خاص الهی و سپر محکم امت و ملت در مقابل دشمنان هستند.
 

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: غیرت این مردان اجازه نمی دهد که عرض و حیثیت و نوامیس مسلمین تحت تهاجم و تعرض بیگانگان قرار گیرد چرا که برای مردم این دیار یک افتخار است که مشعل دار مبارزه با استعمار هستند.

وی افزود: روباه مکار  و سیاست ورز جهانی انگلیس چه مصیبت های غم انگیز و چه قتل عام های نفرت انگیز را بر جهان اسلام  و ملت ایران وارد کرد و تفرقه های خونین در جهان اسلام امروز همه در اثر فتنه گری استعمار پیر انگلیس ایجاد شده است.

سلامی اذعان کرد: اسناد رسمی وزارت خارجه آمریکا افشا کرده است که در 1910 چند سال پس از شهادت رئیسعلی دلواری قتل عام قحطی و گرسنگی بزرگ آن زمان  محصول توطئه انگلیس بود که بیش از نیمی از جمعیت آن روز ایران در اثر تحریم سنگین انگلستان از بین رفتند.

وی افزود: امروز انگلیسی ها و آمریکایی ها بدانند حافظه تاریخی ملت ایران زنده است و اینجا گورستان انگلیسی هاست  و ما از میدان عمل از صحنه یک جهاد مقدس که عامل حیات و شکوه و سرزندگی ماست با آنها سخن می گویم.

سلامی بیان داشت: امروز جهاد علمی اقتصادی سیاسی و فرهنگی در این کشور شکل گرفته است و ایران از تاریخ غم انگیز خود درس آموخته است و درس جدیدی به مسلمانان داده است که نه تنها ایران بلکه بلاد اسلامی  میدان مبارزه مبارزه فراگیر  علیه استکبار شده است .

وی افزود: آمریکا و انگلیس بدانند نباید از لنز قبل از انقلاب به ایران و جهان اسلام نگاه کنند  جهان اسلام اکنون یک قدرت واقعی است و این قدرت شکل گرفته است و هیچ ارعاب و تهدیدی و تحمیلی نمی تواند عامل بازدارنده ما باشد.

سلامی گفت:  امروز ایران با حزب الله اش در لبنان و انصارالله اش در یمن و بسیج مردمی اش در عراق و سوریه و هوادارانش در افغانستان و پاکستان  و دیگر نقاط دنیا یک زیر ساخت عظیم قدرتمند ایجاد کرده است.

جانشین فرمانده کل سپاه اظهار کرد:  تحریم موضوع تازه ای نیست سیاستی شکست خورده  است و آب در هاون کوبیدن برای آمریکا اکنون برای آمریکا هیچ راهی جز به رسمیت شناختن استقلال و شکوه و عظمت ملت ایران برای تعامل با او وجود ندارد. اکنون جوانان ما خود راه دستیابی به علم و فناوری را آموخته اند و ما اکنون یک جهان هستیم و این عظمت باید به رسمیت شناخته شود./انتهای پیام

ارسال نظرات
آخرین اخبار