جانشین ناحیه مقاومت بسیج اردکان با اشاره به دستاوردهای ایستادگی در برابر دشمن گفت: دفاع مقدس موجب پیشرفت و شکوفایی کشور در عرصه های مختلف و اقتدار ایران در دنیا شد
کد خبر: ۸۹۱۲۶۹۳
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، جانشین ناحیه مقاومت بسیج اردکان در جلسه برنامه ریزی هفته دفاع مقدس ضمن گرامیداشت فرا رسیدن سی و هفتمین سالروز دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس یک حادثه و معجزه الهی بود که باعث استقلال و عزت مردم و کشور ما و موجب پیشرفت و شکوفایی میهن عزیز ما در عرصه‌های مختلف فرهنگی، علمی، سیاسی، نظامی و اقتدار ما در جهان شد.
وی افزود: یکی از اهداف و راهبرد‌های ما در برنامه‌های هفته دفاع مقدس، تبیین نقش رهبری در هدایت و فرماندهی، ولی فقیه در حیات معنوی کشور و خلق حماسه‌های بزرگ و همچنین تبیین قدرت دفاعی نیرو‌های مسلح و بسیج برای ایجاد بازدارندگی در مقابله با تهدیدات دشمن است.
سرهنگ دوم پاسدار حسین هاتفی اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس و پس از آن با وحدت نیرو‌های مردمی و نیرو‌های مسلح توانستیم جایگاه خوبی را در سطح منطقه و جهان به دست بیاوریم و امروز با بصیرت و همگرایی اقوام، ادیان، مذاهب و اقشار مختلف جامعه در مقابل استکبار جهانی و ایادی آن در منطقه ایستاده ایم.
وی با اشاره به مصادف شدن هفته دفاع مقدس با ایام دهه اول محرم افزود: باید با نهادینه سازی روحیه ولایتمداری و ایثار رزمندگان اسلام، تأثیر آن را در بیداری اسلامی و نهضت‌های مقاومت در سراسر جهان که از فرهنگ عاشورایی و انقلابی سرچشمه می‌گیرد برای همگان تبیین شود.
هاتفی ادامه داد: تبیین نقش اقتصاد مقاومتی در دوران دفاع مقدس و تداوم آن به عنوان الگوی راهبردی در زمان حال و آینده کشور از دیگر اهداف ما در اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.
معاون فرماندار اردکان هم در این جلسه ضمن تبریک ایام دهه ولایت، یاد و خاطره حماسه آفرینی‌های رزمندگان اسلام در دوران جنگ هشت ساله را گرامی داشت و بر هرچه بهتر برگزار شدن مراسم هفته دفاع مقدس تأکید کرد.
وی با اشاره به اینکه نسل جدید جامعه ما جنگ را ندیده است و فقط در حد چند واژه با آن آشنایی دارد گفت: موضوع دفاع مقدس به واکاوی بیشتری نیاز دارد و با استفاده از کسانی که این موقعیت را با چشم و گوش خود لمس کرده اند باید آن‌ها در دل نسل جوان جا پیدا کنند و با بازگویی این حماسه بزرگ به شبهات موجود پاسخ دهند و آن را برای نسل جوان تبیین کنند.
مصطفی پوردهقان اظهار داشت: امروز به واسطه وجود فضا‌های مجازی مختلف، بسیاری از موضوعاتی که برای آن‌ها هزینه‌های سنگینی پرداخت شده است به راحتی زیرسؤال برده می‌شود و کسی هم به این سؤالات پاسخ منطقی نمی‌دهد.
وی گفت: صرف انجام برنامه‌های بخشنامه‌ای در این زمینه کفایت نمی‌کند و باید در حوزه‌های مختلف از جمله با حضور در میان دانش آموزان و دانشجویان نگذاریم کسانی که با جهل خود در این موضوع شبهاتی را مطرح می‌کنند به هدف خود برسند.
پوردهقان از همه دستگاه‌ها خواست در این زمینه تمام همت و تلاش خود را بکار گیرند.
در این جلسه پس از بحث و تبادل نظر تصمیماتی در خصوص اجرای هرچه با شکوه‌تر مراسم هفته دفاع مقدس گرفته شد که مهمترین برنامه‌ها به این شرح است؛ رژه و نمایش اقتدار نیرو‌های مسلح، بازگشایی مدارس و دانشگاه ها، برگزاری نشست‌های معرفتی با عنوان حماسه ماندگار در مدارس شهرستان، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، اجرای مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی، برنامه شب خاطره در هیئت‌های مذهبی، برگزاری یادواره شهدای شهرستان، صبحگاه نیرو‌های مسلح، شب شعر، غبارروبی و عطرافشانی قبور مطهر شهدا، تجلیل از رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس و مدافعان.
لازم به ذکر است که این جلسه در دفتر معاون فرماندار اردکان برگزار شد.
ارسال نظرات