مدیر عامل شرکت "رشد دانه گلستان" با اشاره به اینکه واردات یکی از معضلاتی است که در حال حاضر تولید محصولات دارویی حوزه دام و طیور را با مشکل مواجه کرده است، گفت: طبق آماری که از گمرک گرفته ایم سال گذشته 1153 تن از این محصولات وارد کشور شده است.
کد خبر: ۸۹۱۲۷۵۳
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹

واردات بی رویهبه گزارش سازمان بسیج کارگری کشور خبرگزاری بسیج، سید حسن شریعت مدیر عامل شرکت داروسازی "رشد دانه گلستان"  با اشاره به فعالیت این کارخانه اظهار داشت: کارخانه داروسازی"رشد دانه گلستان" از سال 1378 فعالیت خود را آغاز کرده و طی دوره‌های متوالی با اجرایی کردن طرح‌های توسعهای مختلف محصولات تولیدی خود را در زمینه محصولات دارویی دام و طیور و همچنین تولید مواد اولیه آن ارتقا بخشیدیم.

وی با عنوان اینکه طرح جدیدی در سومین فاز از شرکت دارویی"رشد دانه گلستان" در منطقه"آق‌قلا" در زمینی به مساحت 5 هکتار در سال 93 کلید خورد، عنوان کرد: ابتدای تیرماه سال 95 بخش دامی این پروژه به سر انجام رسید و پس از آن بعد از گذراندن مراحل اداری پیچیده و آزمایشات بسیار سخت و تکرار این آزمایشات بصورت ادواری، نهایتا در مرداد ماه سال 96 پروانه تولید این مجموعه در زمینه تولید ویتامین"E" صادر شد.

واردات بی رویه تولید ما را به مخاطره انداخته است

مدیر عامل شرکت رشد دانه گلستان ادامه داد: بعد از اخذ مجوزهای لازم جهت تولید متوجه شدیم که متاسفانه در بازار عین محصولات تولیدی ما بخاطر واردات بی رویه ای که در این حوزه صورت می‌گیرد وجود دارد که تولید ما در این حوزه را با مخاطره مواجه خواهد کرد.

نامه ممهور به مهر"مشابه داخلی دارد" را دریافت کردیم

وی افزود: با پیگیری‌های متعدد از وزارت صنایع، سازمان امور دامپزشکی و اتاق بازرگانی توانستیم نامه‌ای ممهور به مهر" مشابه داخلی دارد" را دریافت کنیم و تا این لحظه تمام مدارک و مستنداتی را که از وزارت صنایع از ما خواسته را بصورت مکتوب و مستند ارسال کرد‌ه‌ایم و در حال حاضر منتظر پاسخ از سوی وزارت صنایع هستیم.

شریعت با بیان اینکه اگر وزارت صنایع و جهاد کشاورزی پاسخ نامه نگاری‌های ما را بدهد خواهیم توانست تولید انبوه خود را آغاز کنیم، افزود: تولید مواد اولیه داروهای دامی را طبق فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر دستورات ایشان در راستای عملی کردن اقتصاد مقاومتی آغاز کردیم که اگر با همکاری مسئولین این طرح را بتوانیم زودتر اجرایی کنیم باعث صرفه جویی میلیون‌ها دلار ارز در کشور خواهد شد علاوه بر اینکه خود نیز می‌توانیم در حوزه صادرات ورود پیدا کنیم.

تا دهه فجر تولید انبوه ویتامین"E" را آغاز خواهیم کرد

وی با عنوان اینکه پروژه تولید روغن ویتامین"E" نیز تقریبا رو به پایان است، بیان داشت: با لطف و یاری خداوند و عهد و پیمانی که با خود بر سر اجرایی کردن فرامین مقام معظم رهبری بسته ایم تا دهه فجر تولید انبوه این روغن را آغاز خواهیم کرد.

مدیر عامل شرکت"رشد دانه گلستان" با توجه به اینکه نیاز سالانه کشور به اینگونه محصولات دارویی حدود 800 الی 1000 تن می‌باشد، خاطر نشان کرد: متاسفانه طی آماری که سال گذشته از گمرک دریافت کردیم حدود 1153 تن از این نوع محصولات وارد کشور شده است که تنها کارخانه ما قادر است سالانه چیزی حدود 1600 تن محصولات دارویی مورد استفاده دام را تولید کند و علاوه بر تامین مصرف مورد نیاز کشور بخش قابل توجهی از تولیدات خود را نیز خواهیم توانست صادر کنیم.

شریعت افزود: خوشبختانه محصولات دارویی ما در بخش تولید توانسته تمامی استانداردهای لازم را از مراکز نظارتی مختلف همچون آزمایشگاه‌های دانشگاه تهران و سایر ارگان‌های دیگر دریافت کند و در این زمینه با مشکل خاصی مواجه نیستیم.

اشتغالزایی برای 450 نفر از نیروهای متخصص و غیر متخصص

وی با اشاره به میزان اشتغالزایی این پروژه در کشور اظهار داشت: با یاری خداوند اگر فاز سوم این پروژه زودتر راه‌اندازی شود بصورت مستقیم برای حدود 450 نفر اعم از نیروهای متخصص و غیر متخصص اشتغالزایی خواهد شد.

مدیر عامل شرکت "رشد دانه گلستان" ادامه داد: در حال حاضر تنها معضلی که تولید ما را با مشکل مواجه کرده واردات بی رویه این محصول از کشورهای دیگر است در حالی که ما خود نه تنها توان تامین نیاز کل کشور را داریم بلکه می‌توانیم مازاد نیاز تولید خود را به کشورهای دیگر صادر کنیم.

شریعت در پایان خاطر نشان کرد: از آنجایی که قصد و هدف ما ورود به عرصه تولید مواد اولیه مورد نیاز برای تولید داروهای حوزه دام و طیور بوده به همین خاطر واحد تحقیق و توسعه کارخانه ما سال‌ها روی این موضوع بررسی‌های لازم را انجام داده و خوشبختانه تا کنون توانسته ایم هماهنگ با تکنولوژی روز به تولید خود ادامه دهیم و روز به روز فعالیت خود را در راستای عمل به فرامین حضرت آقا و اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی گسترش دهیم.

 

ارسال نظرات