محمود آبادی گفت: برای برداشتن این ضایعه چربی از چشم بیمار دستگاهی از نوع خارجی آن در اتاق عمل ها وجود داشت که به علت تحریمها مجبور به تعمیرات آن بودیم و با حمایت یکی از پزشکان شروع به ساختن این دستگاه کردم.
کد خبر: ۸۹۱۲۷۷۰
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷

پرویز محمود آبادی مخترع و عضو نخبگان سازمان بسیج علمی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با اختراعات خود در راستای اصلاح الگوی مصرف اظهار داشت: یکی از اختراعات بنده در این زمینه اختراع موتور جراحی چشم است.

محمود آبادی در توضیح این مطلب افزود: ناخنک چشم یک ضایعه چربی گونه در مردمک چشم است که وقتی پیشرفت می کند باعث کوری چشم و مانع از بینائی فرد می شود.

این نخبه و مبتکر بسیجی خاطر نشان کرد: برای برداشتن این ضایعه چربی از چشم بیمار دستگاهی از نوع خارجی آن در اتاق عمل ها وجود داشت که بعد از مدتی به علت تحریم ها ما مجبور به تعمیرات آن بودیم و بنده با حمایت یکی از پزشکان شروع به ساختن این دستگاه کردم.

محمود آبادی مطرح کرد: پس از شش ماه تلاش بی وقفه موفق به ساخت مشابه خارجی این دستگاه شدیم با این تفاوت که نوع خارجی این دستگاه 2 میلیون و 500 هزار تومان است و ما با حداقل آن یعنی 700 هزار تومان به اتمام رساندیم و در حال حاضر هم به 10 استان ارسال کردیم که یک سال هم ضمانت دارد.

ارسال نظرات