خبرهای داغ:
امروز چه راحت بعضی بی‌قیدها از قیدها می‌گویند و مدعی سهم خود از انقلاب هستند.
کد خبر: ۸۹۱۲۸۳۰
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان؛خوشا به حال کسانی که پروازشان اسیر هیچ قفسی نشد و هیچ بالی اسیر پروازشان نساخت.

انقلاب اسلامی ایران با رشادت‌ها و ایثارگری‌های مردم و اهدای خون هزاران شهید به ثمر نشست و علی‌رغم تحمل فشارها، تهدیدات و تحریم‌ها همچون دژی ایستادگی کرد و پایدار و ثابت‌قدم فراز و نشیب را پشت سر گذاشت و روز به روز بر اقتدار و عزت آن افزوده شد.

ملت ایران شجاعانه و دلیرانه با ایثارگری‌های خود هر بار هدیه بزرگ انقلاب را چون گوهری گران‌بها در آغوش گرفته و با اطاعت از رهبر و مقتدای خود، امام خمینی کبیر و در ادامه، امام خامنه‌ای عزیز از انقلاب محافظت کردند.

امروز انقلاب اسلامی ایران به برکت خون شهیدان همچون درخت تنومندی قد علم کرده است و آوازه فرهنگ ایثار و شهادتش در سراسر دنیا به گوش می‌رسد.

امروز انقلاب اسلامی بر خود می‌بالد؛ چون شهیدانی همچون حججی‌ها را در دامان خود پرورش داده است؛ شهیدانی که نه‌تنها برای حفظ این انقلاب بلکه برای حفظ اسلام و حریم اهل‌بیت (ع) از همه تعلقاتشان گذشتند.

طبق بیانات رهبر عزیزمان امروز رنج و زحمت زنده نگه‌ داشتن فرهنگ شهدا از خود شهادت کمتر نیست؛ هر شهیدی پرچمی برای استقلال و شرف این ملت است.

عزیزان نیروهای انقلابی و مؤمن بیایید شهیدان را فراموش نکنیم؛ چون آرامش این روزها را مدیون آن‌ها هستیم.

امروز امنیت کشور ما زبانزد جهانیان است؛ یک ‌لحظه امنیت و آرامش ما آرزوی زنان و کودکان سوریه و یمن است.

علاوه بر برخورداری از نعمت امنیت و آرامش، ما نعمت برخورداری از رهبری را داریم که سکان‌دار کشتی انقلاب اسلامی در دریای مواج و پرتلاطم توطئه‌های غرب است.

امروز رهبر بزرگ جهان اسلام، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برای ادامه راه جمهوری اسلامی و گذشتن از خطرات و توطئه‌ها بر فرهنگ ایثار و شهادت تکیه می‌کنند و می‌فرمایند که اگر فرهنگ ایثار و شهادت در هر جامعه عمومی و فراگیر شود، آن جامعه پیش خواهد رفت و هیچ‌وقت توقف نخواهد داشت.

فرهنگ شهادت یعنی فرهنگ ایثار و ازخودگذشتگی و امروز به فضل همین شهادت‌ها و به برکت خون شهادت ملت ما سربلند و آبرومند است.

و اما ما خانواده‌های شهدا امروز دل‌شکسته هستیم؛ نه از رفتن عزیزانمان بلکه از کمرنگ شدن اهداف راه شهیدانمان دل‌شکسته‌ایم؛ از اینکه عزیزانمان از تمامی تعلقاتشان برای حفظ این نظام و انقلاب و رساندن به دست صاحب اصلی‌اش گذشتند، اما امروز چه راحت بعضی بی‌قیدها از قیدها می‌گویند و مدعی سهم خود از انقلاب هستند.

امروز کسانی که شعار «نه غزه؛ نه لبنان؛ جانم فدای ایران» را فریاد برمی‌آوردند، برای حفظ وجب ‌به ‌وجب خاک ایرانشان چه کردند که شهدای مدافع حرم را متهم به گرفتن پول می‌کنند؟

دل‌شکسته‌ایم از اینکه خانواده شهدا را تبدیل به حزب‌های متفاوت کرده و برای رسیدن به اهداف منفعت‌طلبانه خود از آن‌ها به‌عنوان ابزار تبلیغاتی استفاده می‌کنند؛ اما منفعت‌طلبان و سودجویان بدانند که شهدا مربوط به حزب و جناح خاصی نیستند و راه و اهداف همه آن‌ها یکی است؛ آن هم تنها رضای خدا و حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی.

امروز در گوشه و کنار شهر شهیدپرور ما بیشتر از یاد و خاطره شهدا، تبلیغ کنسرت‌ها به چشم می‌خورد؛ بی‌ارزشی‌ها ارزش تلقی می‌شود و آزادی در حجاب و پوشش فرهنگ و تمدن به‌حساب می‌آید.

آری! روزگار عجیبی است؛ عکس شهدا را می‌بینند و عکس آن عمل می‌کنند؛ وصیتشان را می‌خوانند و چه ساده از آن می‌گذرند.

یادواره شهدا و یاد و خاطره شهدا فقط با اسم آن‌ها بر کوچه و خیابان‌های شهرمان زنده نگه ‌داشته نمی‌شود؛ بلکه این سبک زندگی و سیره شهیدان است که باید اهمیت داده شود.

به‌راستی آیا برای ترویج هر چه بیشتر فرهنگ ایثار و شهادت برنامه و فعالیتی وجود دارد؟ آیا مطالبات رهبری در فراگیر شدن فرهنگ ایثار و شهادت برآورده شده است؟

امروز مطالبات رهبری که ضامن حفظ و سلامت جامعه اسلامی برابر حوادث آینده است، باید در استان سمنان به‌طورجدی مورد پیگیری قرار گیرد و عملکرد دستگاه‌های ذی‌ربط و نهادها و مراکز فرهنگی و آموزشی مورد ارزیابی جدی قرار گرفته و کیفی‌سازی برنامه‌ها در تراز فرهنگ ایثار و شهادت منطبق با آرمان‌های امام و شهادت و فرمایشات رهبری مورد تأیید و پیگیری قرار گیرد.

* فرزند سردار رشید اسلام، شهید حسن شاطری

ارسال نظرات
پر بیننده ها