مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیر گفت: پروژه آبیاری تحت فشار 630 هکتار از اراضی مرغوب کشاورزی روستاهای بوسجین، مهماندوست علیا و سفلی و تازه قشلاق بخش کوراییم کلنگ‌زنی شد.
کد خبر: ۸۹۱۲۸۳۱
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل،رضا ناصری در مراسم کلنگ زنی پروژه آبیاری تحت فشار اظهار کرد: این پروژه در برگیرنده 630 هکتار از اراضی مرغوب کشاورزی روستاهای بوسجین، مهماندوست علیا و سفلی و تازه قشلاق بخش کوراییم بوده و عملیات اجرایی آن از شهریور ماه 1396 آغاز شده است. این طرح در قالب تعاونی قیزیل سنبل بوسجین و به شکل آبیاری بارانی کلاسیک ثابت با آب پاش متحرک اجرا خواهد شد و 220 نفر نیز از آن بهره برداری خواهند کرد.

 

وی افزود: برای لوازم و تجهیزات شبکه آبیاری تحت فشار 48 میلیارد ریال، احداث اتاقک پمپاژ 10 میلیار ریال، عملیات اجرایی 45 میلیارد ریال، احداث استخرهای ذخیره آب کشاورزی با پوشش ژئو ممبران 11 میلیارد ریال، برق‌رسانی برای واحدهای آبیاری 35 میلیارد ریال و در مجموع 163  میلیارد ریال برای اجرای این پروژه هزینه شده است.

 

مدیر جهاد کشاورزی نیر تصریح کرد: تجهیز و نوسازی اراضی تحت پوشش چاه‌های کشاورزی روستاهای فوق، احداث استخرهای ذخیره آب کشاورزی با پوشش ژئوممبران، برق‌رسانی به ایستگاه پمپاژ واحدهای آبیاری مربوط به چاه‌های کشاورزی، افزایش راندمان آب آبیاری، افزایش عملکرد محصولات کشاوزی در واحد سطح، بهبود وضعیت معیشتی کشاورزان و صرفه جویی در استفاده از منابع آب زیر زمینی از جمله اهداف اصلی این پروژه محسوب می‌شوند.

 

ناصری گفت: 100 حلقه چاه، 408 کیلومتر لوله‌گذاری با لوله پلی اتیلن، 100 باب استخر خاکی با پوشش ژئوممبران، 100 دستگاه ایستگاه پمپاژ از مشخصات کلی پروژه بوده که مجموع حجم استخرها 23000 متر مکعب است و  با توجه به وجود 100 حلقه چاه، این روستا به عنوان شهرک آبزی‌پروری معرفی و پیشنهاد می‌شود.

 

منبع:نیریمیز

 

ارسال نظرات