خبرهای داغ:
مسئول بسیج جامعه پزشکی استان همدان گفت: به طور متوسطه سالانه 200 تیم توسط بسیج جامعه پزشکی به مناطق محروم استان همدان که متشکل از پزشک، پرستار، تیم دارویی و غیره هستند اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۸۹۱۲۸۶۱
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶

اعزام سالانه 200 تیم بسیج جامعه پزشکی به مناطق محروم در همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حمید بهرامی‌خو با تشریح فعالیت‌های این نهاد در استان اظهار داشت: بسیج جامعه پزشکی در استان همدان فعالیت خود را از اواخر سال 82 آغاز کرده و در طول این سال‌ها با استقبال خوبی روبه‌رو بوده است.

وی افزود: جامعه پزشکی استان دارای افراد متعهد و متخصص بسیاری بوده که از این تعداد نزدیک به 50 درصد از آنها که در بخش‌های مختلف فعالیت می‌کنند در بسیج جامعه پزشکی عضو هستند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی همدان عنوان کرد: فعالیت‌های این قشر از بسیج در استان همدان بر چهار محور اصلی جذب، آموزش، امداد و درمان و علمی و پژوهشی انجام می‌شود که هریک از آنها نیز دارای سرفصل‌های مختلفی از فعالیت‌ها و برنامه‌ها هستند.

وی بیان کرد: در بخش جذب، گروه‌های هدف ما شاغلین در علوم پزشکی هستند که در عرصه‌های مختلف فعال بوده و تمایل به فعالیت در این نهاد را دارند هرچند علاوه بر این، افراد مرتبط با این حوزه نیز که تخصص و تعهد لازم را داشته ولی در عرصه دیگر فعالیت می‌کنند نیز می‌توانند در این بسیج جامعه پزشکی عضو شوند.

بهرامی‌خو تصریح کرد: پس از جذب و سازماندهی اعضا بر اساس نیازها و فعالیت‌ها اقدام به برگزاری کلاس‌ها و دوره‌هایی فرهنگی- آموزشی مانند نشست‌های بصیرتی سیاسی، قرآنی، اردوهای سیاحتی، زیارتی ، راهیان نور، مسابقات ورزشی و غیره می‌کنیم که با استقبال خوبی نیز رو به رو است.

وی اظهار داشت: در بخش امداد و درمان نیز برنامه‌ها با هدف ترویج روحیه بسیجی، ایثار، همدلی و احساس وظیفه در برابر یکدیگر با حضوراعضا در مناطق محروم انجام می‌شود تا افراد با حضور در این‌گونه مناطق و اطلاع از وضعیت مردم خدمات درمانی مناسب را ارائه دهند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان همدان گفت: در این بخش، از مهمترین وظایف ما بیماریابی است تا با تشخیص و درمان بیماری در مرحله آغازین از تشدید و پیشرفت آن جلوگیری کنیم و بیمار نیز در همان ابتدا سلامتی خود را به دست آورد.

وی آشنایی و ارتباط اعضای بسیج جامعه پزشکی را از دیگر اهداف اجرای برنامه در بخش امداد و درمان برشمرد و تاکید کرد: در حال حاضر علاوه بر مناطق محروم، بسیج جامعه پزشکی در شهرها به ویژه حاشیه شهر نیز اقدام به خدمت‌رسانی می‌کند.

بهرامی‌خو افزود: اعضای بسیج جامعه پزشکی با حضور در مدارس مناطق حاشیه شهر علاوه بر ارائه خدمات درمانی بهداشتی، وضعیت سلامت دانش‌آموزان را رصد کرده و در بخش پزشکی بهداشتی، دندانپزشکی و پیشگیری از بیماری‌ها نیز به آنها آموزش می‌دهند.

وی ارایه خدمات درمانی بهداشتی به زائران اربعین حسینی را از دیگر اقدامات این نهاد برشمرد و تصریح کرد: در سه سال اخیر بسیج جامعه پزشکی استان در ورودی شهرستان بهار اقدام به ارائه خدمات پزشکی و بهداشتی به زائران اربعین کرده است.

مسئول بسیج جامعه پزشکی اظهار داشت: سال گذشته بسیج جامعه پزشکی در داخل استان اقدام به برپایی چادری کرده و در آن به 4 هزار و 500 نفر از زائرانی که در حال رفتن به کربلا بوده و یا از زیارت اربعین باز می‌گشتند خدمات بهداشتی درمانی ارائه داد.

وی گفت: علاوه بر این سال گذشته در شهر کربلا نیز اکیپی متشکل از سه پزشک متخصص و عمومی و همچنین یک گروه پرستاری و دارویی به مدت 11 روز مستقر شده و به 4 هزار و 500 نفر از زائران خدمات درمانی دارویی ارائه دادند.

بهرامی‌خو ابراز کرد: به طور متوسطه سالانه 200 تیم توسط بسیج جامعه پزشکی به مناطق محروم استان که متشکل از پزشک، پرستار، تیم دارویی و غیره هستند اعزام می‌شوند تا اقدامات لازم در حوزه‌های مختلف را انجام دهند.

وی با اشاره به حضور گروه‌های پزشکی این نهاد در مناسبت‌های مختلف عنوان کرد: با شروع تابستان نیز بسیج جامعه پزشکی علاوه بر اجرای فعالیت‌های مستقل خود، برنامه‌های خوبی را در کنار دیگر گروه‌های به ویژه بسیج دانشجویی و محلات انجام می‌دهد.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان همدان تصریح کرد: علاوه بر اعزام مستقل گروه‌های پزشکی به مناطق محروم در فصل تابستان، بنا به درخواست دیگر گروه‌ها اکیپی در اختیار آنها قرا گرفته و این گونه خدمات درمانی پزشکی و دارویی در قالب گروه‌های جهادی دانشجویی و محلات انجام می‌شود.

وی از حضور گروه 70 نفره بیمارستان بقیه‌الله تهران در همدان خبر داد و افزود: اکیپ دندانپزشکی  این بیمارستان متشکل از 70 نفر تابستان امسال به یکی از روستاهای محروم اسدآباد رفته و اقدام به ترمیم، درمان و آموزش در حوزه دندانپزشکی کردند.

بهرامی‌خو بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 70 گروه مستقل پزشکی از سوی بسیج جامعه پزشکی استان به مناطق محروم استان اعزام شده‌اند که با توجه به همکاری خوب دانشگاه علوم پزشکی با این گروه‌ها، اقدامات خوبی در این عرصه انجام شده است.

این مسئول دیگر اولویت بسیج جامعه پزشکی را پرداختن به مباحث علمی ـ پژوهشی دانست و گفت: علاوه بر برگزاری مانورهای امداد و نجات در استان، در این بخش نیز ما در حوزه تغذیه سالم، راه‌های افزایش جمعیت، اصلاح سبک زندگی و مقابله بابیماری‌های مرتبط با این حوزه کارهای تخصصی و علمی بسیاری را انجام داده‌ایم.

مسئول بسیج جامعه پزشکی همدان تصریح کرد: خوشبختانه بسیج جامعه پزشکی دارای اعضای فرهیخته‌ای است که در بخش‌های مختلف درمان، بهداشت و غیره با همدلی و همفکری برنامه‌های خوبی را در استان انجام می‌دهند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات