معاون پژوهشي دانشگاه محقق اردبيلي گفت: موضوعات مورد بررسي كارگروهها ابتدا بايد در دبيرخانه ثبت و به كارگروه علمي و آموزشي ارائه شود و تا موضوعات داراي ارزش فعاليت و بررسي تعيين و نتياج مطلوب حاصل شود.
کد خبر: ۸۹۱۲۹۰۷
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹

به گزارش خبرگزاري بسیج از اردبيل؛ در جلسه كارگروه علمي، آموزشي و پژوهشي  برگزار شد، معاون پژوهشي دانشگاه محقق اردبيلي از احياي اين كارگروه خبر داد و گفت: تعامل كارگروه علمي، آموزشي و پژوهشي با دانشگاه جهت انجام پايان نامه هاي نياز محور جامعه افزايش مي يابد.

محمد نريماني با بيان اينكه در كارگروههاي تخصصي موضوعات مورد بررسي هم پوشي دارند ، اظهار كرد: جهت جلوگيري از موازي كاري لازم است تا نشستي با مسوولين كارگروهها برگزار شود و شرح وظايف در حوزه فعاليت به صورت دقيقتر بيان گردد تا از صرف زمان و بحث روي موضوعات تكراري اجتناب شود.

وي با توجه به اينكه بازخورد مادي از نتايج جلسات كارگروه ها مورد انتظار نيست، افزود: بايد به گونه اي عمل شود تا بازخورد معنوي و اجتماعي به صورت ملموس در جامعه پديدار شود.

معاون پژوهشي دانشگاه محقق اردبيلي با تاكيد بر احياي كارگروهها جهت دستيابي به نتيجه مطلوب اظهار كرد: با اعضاي ثابت بحث هاي انجام گرفته روي موضوع مورد نظر تكراري خواهد بود و نمي توان به نتيجه مطلوب رسيد  و بايد حركت جديدي شروع شود  و از اعضاي متخصص و كاردان و علاقمند در كارگروه استفاده شود.  

وي نقش كارگروه علمي، آموزشي و پژوهشي را در جامعه بسيار مهم عنوان كرد و گفت: زمانيكه  حل يك مشكل اساسي در جامعه نيازمند آموزش است، كارگروه وارد عمل شده و با اقدامي درست و سنجيده و با همفكري اعضاي خود مي تواند راهكاري علمي بدهد .

نريماني افزود: حوزه فعاليت وسيع باعث سردرگمي و دور شدن از هدف اصلي مي شود، بنابراين لازم است حوزه فعاليت به صورت دقيق مشخص و برنامه ريزي هاي لازم انجام بگيرد.

وي با اشاره به هدفمند شدن بيشتر كارگروه نسبت به قبل تصريح كرد: لازم است در كارگروههاي تخصصي احصاي مشكلات اساسي انجام بگيرد و بعد از بررسي و ارائه سند با مراكز مختلف از جمله دانشگاه رايزني هاي لازم جهت عملي كردن سند انجام شود.

نريماني با بيان اينكه يكي از علل انجام پايان نامه هاي تكراري در دانشگاهها عدم دسترسي به موضوعات مورد نياز جامعه است، افزود: با توجه به اينكه در دانشگاهها آمار بالايي دانشجو در مقاطع ارشد و دكتري تحصيل مي كنند، ارائه مشكلات احصا شده توسط كارگروه علمي و آموزشي به دانشگاه مورد استقبال اساتيد و دانشجويان واقع مي شود و اين قدم مثبتي براي اجراي پايان نامه هاي نيازمحور جامعه خواهد بود.

وي گفت: بايد موضوعات ثبت شده در دبيرخانه به كارگروه علمي، اموزشي و پژوهشي ارائه شود و كارگروه مشخص كند كه كدام موضوع ارزش فعاليت  دارد و در كدام كارگروه تخصصي بايد بررسي شود.

معاون پژوهشي دانشگاه محقق اردبيلي با اشاره به ضرورت ثبت موضوعات قبل از بررسي در كارگروهها تصريح كرد: متاسفانه كارگروهها بجاي ثبت موضوعات قبل از بررسي، بعد از اتمام كار اقدام مي كنند، در حاليكه اين موضوع شايد در كارگروههاي ديگر مورد بررسي قرار گرفته و به نتيجه رسيده است كه اين امر منجر به موازي كاري و هدر رفت زمان و انرژي مي شود.

 

در ادامه مسوول سازمان بسيج علمي، پژوهشي و فناوري استان اردبيل از جذب نيروهاي متخصص و توانمند دانشگاهي در كارگروه علمي، اموزشي و پژوهشي جهت ارتقاي فعاليتهاي اين كارگروه براي حل مشكلات اساسي استان و تاثيرگذاري در جامعه  خبر داد و افزود: مسائل و مشكلات استاني به صورت SWOT در كارگروه علمي و آموزشي بررسي مي شود و نتايج به صورت سند راهبردي تدوين و در اختيار نهادهاي مربوطه قرار مي گيرد.

فاضل احدي با اشاره به جذب نيروهاي متخصص و علاقمند در كارگروه علمي، اموزشي و پژوهشي گفت: به منظور ارتقاي فعاليتهاي اين كارگروه و هدفمند شدن بيشتر ان نسبت به قبل اعضاي جديد ديگري از دانشگاهها كه علاقمند به همكاري و داراي توانمندي در حوزه مشخص باشند، افزوده خواهد شد.

وي افزود: هدف بر اين است كه موضوعات مهمي كه تاكنون توسط كارگروههاي ديگر بررسي نشده است در كارگروه علمي، آموزشي و پژوهشي مورد بررسي قرار بيگرد و نتايج آن به صورت سند راهبردي تدوين شود.

مسوول سازمان بسيج علمي، پژوهشي و فناوري استان با تاكيد بر ضرورت آموزش اعضاي كارگروه اذعان داشت: جلسات آموزشي براي دبيران و روساي مركز استان و شهرستانها و براي دبيرخانه بايد برگزار شود و  روش درست احصاي مسائل و مشكلات به اعضا اموزش داده شود تا افراد بيشتر با وظايف و حوزه فعاليتهاي خود اشنا شوند و نتيجه مطلوب حاصل گردد.

ارسال نظرات