فعال بسیجی اقتصادی در حوزه صنعت طلا و جواهر در گفتگو با «بسیج»:
سید مرتضی حیدری گفت: خسارت ناشی از رکود اقتصادی در حوزه طلا می‌تواند گریبانگیر اقتصاد کشورمان شود لذا سیاست گذاری نامناسب موجب می‌شود که بحران مالی برای بازار طلا و جواهر بوجود آید.
کد خبر: ۸۹۱۲۹۶۰
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۲

سید مرتضی حیدری فعال بسیجی اقتصادی در حوزه صنعت طلا و جواهر در گفتگو با خبرنگار اقتصادی اظهار داشت: رکود و تورم دو معضل اقتصادی و اجتماعی در صنوف مختلف طلا و جواهر مطرح است این در حالی است که در زمان حاکم شدن رکود بر بازار طلا، ورشکستگی را افزایش می‌دهد . از اینرو واحدهای تولیدی طلا به تعطیلی کشانده می‌شود.

وی با بیان اینکه در شرایط بروز رکود اقتصادی، نرخ تورم طلا افزایش یافته است افزود: از آنجایی که معیشت مردم به خصوص قشر آسیب پذیر متوسط و پایین جامعه از نظر میزان درآمد، دچار بحران است و نرخ سود بانکی هم کاهش یافته است از اینرو تقاضا برای خرید طلا کاهش یافته است و این رویه موجب کاهش اطمینان مردم برای سرمایه گذاری در بخش طلا می‌شود.

حیدری خاطر نشان کرد: خسارت ناشی از رکود اقتصادی در حوزه طلا می‌تواند گریبانگیر اقتصاد کشورمان شود لذا سیاست گذاری نامناسب موجب می‌شود که بحران مالی برای بازار طلا و جواهر پیش بینی شود.

این فعال  اقتصادی در حوزه طلا و جواهر در خاتمه افزود: نابسامانی وضعیت طلا موجب شده است که نتوانند آینده بازار طلا را مورد بررسی قرار دهنداز اینرو نارضایتی برای فعالان این صنعت را فراهم میکند لذا عدم امکان تامین طلا با نرخ مناسب در آینده می‌تواند قیمت های طلا را در بازار آزاد به سرعت افزایش دهد و تنها دلالان می‌توانند نسبت به این تغییرات بازار سود ببرند و به تولیدکنندگان خسارت جدی وارد شود.

ارسال نظرات