معاون کمیته امداد اردبیل:

۱۵۰۰ کودک مبتلا به سوء تغذیه در اردبیل شناسایی شد

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل گفت: هم اکنون یک هزار و ۵۰۰ کودک دچار سوء تغذیه در استان اردبیل شناسایی شده و تحت حمایت طرح همسفره قرار گرفته‌اند.
کد خبر: ۸۹۱۲۹۷۹
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، علیرضا حسین‌نژاد در جلسه بررسی و هماهنگی برگزاری طرح همسفره در اردبیل اظهار داشت: در پنج ماهه امسال 440 میلیون تومان برای رفع مشکل سوء تغذیه کودکان زیر 6 سال هزینه پرداخت شده و کمیته امداد در قالب تهیه و توزیع سبدغذایی بین خانواده‌های دارای کودکان مبتلا به سوء تغذیه، تلاش دارد به بهبودی وضعیت جسمانی و سلامتی آنان کمک کند.

وی بیان کرد: کودکان زیر پنج سال مبتلا به سوء تغذیه توسط شبکه بهداشت استان به کمیته امداد معرفی می‌شوند که هم اکنون یک هزار و 500 کودک دچار سوء تغذیه تحت حمایت این طرح قرار گرفته‌اند تا با توزیع سبد غذایی مناسب بین خانواده‌های آنان بتوانیم سلامتی را به این کودکان بازگردانیم.

حسین‌نژاد گفت: بخش زیادی از رشد مغزی کودکان تا سن 6 سالگی است و اگر کودکان دارای اختلال رشد و سوء تغذیه به موقع شناسایی و مورد درمان قرار نگیرند، صدمات جبران ناپذیری به کودک، خانواده و جامعه وارد می‌شود که کمیته امداد با همکاری خیران، شبکه بهداشت و سایر دستگاه‌های متولی گام‌های موثری را در این زمینه برداشته است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه سبدهای غذایی در دوره‌ زمانی معین به کودکان دچار سوء تغذیه ارائه می‌شود، تصریح کرد: پس از بهبودی کامل کودکان، افراد دیگری که با مشکل سوء تغذیه مواجه هستند جایگزین کودکان بهبود یافته می‌شوند تا با توزیع سبد غذایی بیماری آنان نیز برطرف شود.

وی افزود: 121 نفر از کودکان دچار سوء تغذیه در مناطق محروم با ضریب بالای محرومیت سکونت دارند که رسیدگی به مناطق محروم و رفع مشکلات خانواده‌های ساکن در این مناطق در اولویت برنامه‌های کمیته امداد قرار دارد و همه توان خود را در راستای بهبود وضعیت معیشتی، بهداشتی، درمانی، مسکن و سایر نیازهای آنان به کار گرفته‌ایم.

حسین‌نژاد با بیان اینکه کودکان مبتلا به سوء تغذیه که در مناطق محروم زندگی می‌کنند نیاز بیشتری به رسیدگی دارند، اظهار کرد: خیران و نیکوکاران می‌توانند با تأمین سبد غذایی، کمیته امداد را بیش از پیش در جهت دستگیری از کودکان دچار اختلال رشد و سوء تغذیه یاری کنند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه «طرح همسفره» به منظور تأمین نیازهای غذایی کودکان زیر 6 سال که مبتلا به سوء تغذیه هستند، اجرا می‌شود، گفت: خانواده‌هایی که دارای کودکان دچار سوء تغذیه هستند توانایی مالی کافی را برای تأمین نیازهای اساسی زندگی خود ندارند که لازم است خیران در قالب این طرح به یاری کودکان نیازمند بشتابند.

مددجویان استان اردبیل از 37 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی بهره‌مند شدند

حسین دشتی پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی اشتغال مددجویان استان اردبیل اظهار داشت: 320 فرصت شغلی در پنج ماهه نخست امسال برای خانواده‌های تحت حمایت ایجاد شده است که در این راستا بیش از 37 میلیارد و 473 میلیون ریال تسهیلات اشتغال و خودکفایی از محل منابع بانکی و امدادی در اختیار مددجویان قرار گرفت تا آنان بتوانند بر اساس استعداد و علاقه خود شغل مورد نظرشان را ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت در اولویت برنامه‌های کمیته امداد قرار دارد، افزود: اجرای طرح‌های اشتغال و خودکفایی یکی از راهکارهای مهم کمیته امداد در جهت توانمندسازی مددجویان تحت حمایت است که این امر تا کنون نتایج حائز اهمیتی را در پی داشته است.

دشتی بیان کرد: اجرای طرح‌های اشتغال توسط مددجویان علاوه بر ارتقای روحیه خودباوری و خوداتکایی آنان سبب افزایش نشاط و شادابی در بین اعضای خانواده می‌شود و ترویج فرهنگ کار و تلاش، افزایش توان مالی و امید به آینده بهتر نیز از دیگر مزیت‌های اجرای طرح‌های اشتغال توسط خانواده‌های تحت حمایت است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: تعامل و هم‌افزایی بانک‌های عامل در تسهیل و تسریع روند پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان بسیار موثر به طوری که بیش از 19 میلیارد و 260 میلیون ریال از تسهیلات پرداختی توسط بانک‌های عامل پرداخت شده است که امیدواریم با همکاری‌های گسترده‌تر بتوانیم گام‌های بلندتری را در جهت ایجاد فرصت‌های شغلی برای مددجویان تحت حمایت برداریم.

وی با اشاره به اینکه بیش از 50 درصد از اعتبارات اختصاصی بانک‌های عامل برای اعطا تسهیلات اشتغال به مددجویان تحت حمایت تخصیص یافته است،  تصریح کرد: در صورت همکاری مضاعف بانک‌های عامل، می‌توانیم تا پایان سال‌ اعتبارات بیشتری را به منظور ایجاد اشتغال پایدار برای خانواده‌های تحت حمایت جذب کنیم.

منبع:تسنیم

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار