خبرهای داغ:
رئیس مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری بیان کرد

تئاتر مردمی بچه‌های مسجد به یک جریان فرهنگی درکشور تبدیل شده است

رئیس مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری گفت: تئاتر مردمی بچه‌های مسجد دو دهه پیش، از قم آغاز و به یک جریان فرهنگی در کشور تبدیل شد که طی آن هنرمندان زیادی تربیت و بسیاری از چهره‌های سرشناس تئاتر کشور محصول این جریان فرهنگی است.
کد خبر: ۸۹۱۳۰۰۰
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، کوروش زارعی در آیین افتتاح دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد استان قم با تاکید بر اینکه تئاتر، چیزی جز مکارم اخلاق نیست افزود: هنر نمایش به دلیل اینکه هنر اخلاقی و انسانی است باید در مسیر ترویج مکارم اخلاق در جامعه حرکت کند و این رسالت بزرگ بر عهده هنرمندان است.

رئیس مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور با اشاره به افتتاح دفاتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در 19 استان کشور گفت: تئاتر و جبهه فرهنگی هنری انقلاب اسلامی نیازمند تحول است و با سرمایه‌گذاری در تئاتر مردمی بچه‌های مسجد و تربیت نسل جدید هنرمندان، آینده تئاتر متعهد کشور تضمین می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های هنری در مساجد کشور ادامه داد: تئاتر مردمی بچه‌های مسجد دو دهه پیش، از قم آغاز و به یک جریان فرهنگی در کشور تبدیل شد که طی آن هنرمندان زیادی تربیت و بسیاری از چهره‌های سرشناس تئاتر کشور محصول این جریان فرهنگی است. ما امروز نیازمند احیای دوباره آن با رویکرد جدید هستیم.

زارعی ایجاد دفاتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در کشور را ایجاد جریان فراگیر فرهنگی در کشور دانست و گفت: با گذشت چهار دهه از انقلاب نیازمند خون تازه در جریان تئاتر و هنر کشور هستیم تا نیروهای جدید و متعهد نسبت به چارچوب نظام وانقلاب تربیت شوند و جبهه فرهنگی و هنری انقلاب را به دست نوجوانان مستعد بسپاریم تا سکان هنرهای نمایشی، تئاتر و سینمای ما را به دست گیرند.

رئیس مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور، مردمی کردن تئاتر و کشف استعدادهای جدید را از جمله اهداف تئاتر مردمی بچه‌های مسجد دانست و اظهار داشت: تئاتر نیازمند مردمی شدن و تحول برای معرفی استعدادهای جدید است»

وی با بیان اینکه تئاتر نیازمند هنرمندان متعهد به ساحت انسانی و اخلاقی است افزود: هدف ما علاوه بر محتوا، توجه به تکنیک‌های فنی تئاتر است. در حوزه هنری برای افزایش توانایی‌های فنی نیروهای مستعد در مساجد برنامه‌ریزی شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار