فرماندار تربت حیدریه:

اقدامات و برنامه ریزی دستگاه‌های اجرائی جزیره‌ای است

معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت حیدریه با تاکید بر تفکیک مشکلات و انجام فعالیت‌های کارشناسی شده، افزود: مسئولان دستگاه‌های اجرائی و شرکت‌ها و سمن‌ها مشکلات را دسته بندی و با انجام کار کارشناسی در حوزه شهرستان و استان خواستار رسیدگی به آن شوند.
کد خبر: ۸۹۱۳۰۲۵
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، احمد علی موهبتی در نشست مشترک با تشکل‌های بخش تعاونی تربت حیدریه اظهار داشت: اقدامات دستگاه‌های اجرائی جزیره‌ای و فقط بر اساس دستورالعمل‌ها و بخش نامه‌های داخلی است که بخشی از این معضل به مجلس و قوانین حاکم بر کشور بر می‌گردد.
 
وی تصریح کرد: از طرفی مردم نیز تنها به منافع شخصی خود اهمیت می‌دهند و تا زمانی که این نگاه‌ها در بین مردم و مسئولان کشور حاکم باشد بر مشکلات در حوزه‌های مختلف افزوده می‌شود.
 
معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت حیدریه با تاکید بر تفکیک مشکلات و انجام فعالیت‌های کارشناسی شده، افزود: مسئولان دستگاه‌های اجرائی و شرکت‌ها و سمن‌ها مشکلات را دسته بندی و با انجام کار کارشناسی در حوزه شهرستان و استان خواستار رسیدگی به آن شوند.
 
موهبتی خطاب به مدیران تعاونی‌ها گفت: هر کس که در تعاونی فعالیت دارد باید با قوانین آن آشنا باشد و صرف اینکه هیئت مدیره فامیلی و مدیر عامل بر اساس روابط انتخاب شود چندان موفقیتی در این عرصه حاصل نخواهد شد.
 
وی عمده مشکلات تعاونی‌ها را بی نظمی و عدم رعایت چهار چوب مشخص عنوان کرد و گفت: تعاونی‌ها چهارچوب قانونی خود را به موقع انجام نمی‌دهند و مجمع عمومی که باید مشکلات در آن رسیدگی شود بصورت منظم برگزار نمی‌شود. در ادامه این نشست مدیر عامل شرکت تعاونی روستائی تربت حیدریه گفت: تسهیلات بانکی و سرمایه ثبتی شرکت‌ها مهمترین معضل تعاونی روستائیان است که خواستار رسیدگی به آن هستیم.
 
علی ربانی افزود: ۱۰۰ حکم بازنشستگی پیش از موعد روستائیان آماده است که طی نامه‌ای به نماینده شهرستان اعلام و قرار شده تا در نزدیک‌ترین فرصت ممکن به افراد ابلاغ شود.
 
مدیرعامل شرکت تعاونی مصرف کارکنان بیان داشت: عدم حمایت از شرکت تعاونی مصرف کارکنان و پرداخت مالیات ۳ نوبت در سال عملا این شرکت‌ها را منحل و یا به حالت نیمه تعطیل در آورده است.
 
حسین ایوبی خاطر نشان کرد: تا قبل از این دولت یارانه به شرکت‌ها پرداخت می‌کرد و از طرفی چنانچه قیمت اجناس و کالا‌ها از مرکز تا سطح شهرستان یکسان باشد مورد استقبال مردم قرار می‌گرفت.
 
مدیرعامل شرکت تعاونی کشاورزی تربت حیدریه از بسته بندی‌های غیر مجاز و زیر زمینی بعنوان مهمترین مشکلات زعفرانکاران یاد کرد و افزود: بسته بندی‌های زیر زمینی در سطح کشور رو به افزایش است و شرکت‌های دارای مجوز که هزینه‌های زیادی اعم از آزمایشگاهی و بسته بندی را پرداخت می‌کنند همیشه متضرر هستند.
 
علی احمد پور اظهار کرد: اغلب بسته بندی‌های زیر زمینی زعفران تقلبی را وارد بازار می‌کنند و مشکلات عدیده‌ای برای این محصول بوجود می‌آورند.
 
مدیرعامل شرکت تعاونی کشاورزی تربت حیدریه تصریح کرد: پژوهشکده زعفران وابسته به دانشگاه تربت حیدریه بهترین امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی را دارد، اما متاسفانه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی این پژوهشکده را قبول ندارد و به ناچار باید هزینه بیشتری برای آزمایشات پرداخت کنیم.
 
وی خواستار ارائه سند ملی زعفران به زعفرانکاران شد و گفت: زعفرانکاران منطقه تربت حیدریه بعنوان قطب تولید زعفران ایران و جهان باید از سند ملی زعفران مطلع باشند و اینکه این سند در مرکز استان رسیدگی و نگهداری شود مطلوب ما نیست.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار